خبرگزاری کار ایران

مهرور هشدار داد:

آماده باش مدیریت بحران به کلیه دستگا‌ه‌های اجرایی استان

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۱۹۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از عصر و امشب تا عصر روز چهارشنبه در استان به ویژه در ارتفاعات از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

به‌گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی‌فعالیت سامانه بارشی از عصر و امشب تا عصر روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۱/۷ که پی آمد آن آسمان نیمه ابری تا ابری، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش ها به صورت رگبار باران و رعد و برق و در بعضی از ساعات در عصر و شب بارش به صورت برف را در پی دارد که اختلال در تردد محورهای منتهی به منطقه طالقان و محور کرج چالوس مورد انتظار است، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

 وی تصریح کرد: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

مهرور افزود: حسب الامر استاندار محترم کلیه فرماندارن، بخشداران و شهرداران ضمن آمادگی کامل لازم است در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان ، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها ، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی فیمابین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

وی بر پیش بینی مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت ؛ آب منطقه ای) و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران  شهرستان و شهرداری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز