خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود موج بارشی از غرب کشور/ بارش‌های شدید در انتظار استان‌های غربی/ برف و کولاک در ارتفاعات

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۸۸

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ساعاتی قبل موج جدیدی از بارش‌ها از سمت نوار غربی وارد کشور شد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر افزود: اکنون هوای کشور تحت تاثیر دو موج از بارندگی قرار گرفته است که موج اولی قدیمی‌تر است و باعث بارندگی در بسیاری از مناطق استان‌ها مانند استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌هایی از جنوب فارس شده است.

وی گفت: این شرایط را امروز نیز با شدت و ضعف در پیش داریم و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان‌ها وجود دارد، ضمن اینکه آب‌های جنوبی کشور نیز مواج خواهد شد و ارتفاع موج در برخی مناطق به ۳ متر نیز می‌رسد.

اصغری افزود: موج دیگری از ساعاتی قبل از سمت نوار غربی وارد کشور شد و تاکنون در آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، بخش‌هایی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، قزوین، زنجان، البرز و تهران از بارش‌های این موج بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: آذربایجان شرقی و اردبیل نیز تا ساعاتی دیگر به این جمع اضافه می‌شوند و این شرایط را در برخی مناطق خواهیم داشت و استان‌های مرتبط با کوه‌های زاگرس مرکزی مانند لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان و مرکزی از بارش‌های ناشی از این موج، بیشتر بهره مند می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: البته بارش‌ها در ارتفاعات این استان‌ها همراه با برف و کولاک و در جاده‌ها نیز با دید کم خواهد بود و این شرایط جوی را با تاخیر در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و بخش‌های دیگری از یزد، اصفهان، فارس، بوشهر و هرمزگان پیش رو خواهیم داشت و فقط بخشی که بارش نخواهد داشت منتهی الیه جنوب شرق است.

اصغری گفت: در سواحل دریای‌خزر بارندگی‌ها قابل توجه خواهد بود و از چهارشنبه نیز بارش‌ها به صورت نقطه‌ای رخ می‌دهد و در منتهی الیه نوار شرقی فعال خواهد شد و دیگر بارش‌ها به صورت منظم نیست.

وی افزود: پنج شنبه و جمعه هوا نسبتا آرام است؛ اما موج بعدی از شنبه بعد وارد کشور می‌شود، اما بارش‌های یکی دو روز اخیر بسیار شدید خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز