خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبرداد:

آغاز بارش های فراگیر در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۷۴

سامانه بارشی فراگیر که از اواخر وقت دیروز از مرزهای غربی وارد خوزستان شده، فعالیت خود را در شهرهای شمالی استان خوزستان آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، محمد سبزه‌زاری گفت: با توجه به ورود سامانه باران‌زا به استان، آغاز بارشهای فراگیر در خوزستان پدیده‌های افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه و شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است.

 سبزه‌زاری افزود: اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به امکان بالای آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و پر شدن رودخانه‌ها به مسئولان استان و شهروندان هشدار داده است.

به گفته وی، بارش‌های این سامانه در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود و شمال خلیج فارس نیز طی دو روز آینده مواج خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیشترین شدت بارش‌ها طی اواسط امروز(یکشنبه) لغایت اواخر روز سه‌شنبه رخ می دهد که در روز یکشنبه و دوشنبه درمناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی ومرکزی استان و در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی است.

سبزه زاری از مسافران نوروزی خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و هشدارها و اطلاعیههای ستاد مدیریت بحران استان و هواشناسی را جدی بگیرند.

وی عنوان کرد: تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز 3 و دو دهم میلیمتر بارندگی در حسینیه اندیمشک ثبت شده است.

باتوجه به هشدار مدیریت بحران استان واطلاعیه شماره 1 هواشناسی خوزستان از سامانه بارشی که طی روز های آینده از مورخ یکشنبه ۹۸/۱/۴ لغایت چهارشنبه ۹۸/۱/۷ و شدت بارندگی وتند باد بیش از حد مجاز و امکان طغیان و بالا آمدن سطح آب و احتمال خطر و حادثه آفرینی این بارش ها، از تمامی هموطنان ساکن در مناطق جانبی رودخانه ها به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و مسافران نوروزی درخواست شده از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و هشدارها و اطلاعیههای ستاد مدیریت بحران استان و هواشناسی را جدی بگیرند.

بر اساس تصمیم مدیریت بحران استانداری خوزستان تمامی فرمانداران این استان تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستانهایشان را ندارند.

حمید رضا لشکری معاون حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان هم از پیش‌بینی بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان خبرداد و گفت: نگرانی وقوع سیلاب در پایین دست رودخانه کرخه بیش از سایر نقاط خوزستان است.

در پی پیش بینی بارشهای فراگیر در حوزه های آبریز سد دز اندیمشک، دریچه های این سد از عصر دیروز باز شده است.

در 24 ساعت گذشته آغاجاری با حداکثر 31 درجه سانتیگراد گرمترین و دهدز با حداقل 8 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان خوزستان بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز