خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فردا ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ بارش‌گسترده باران در استان‌های جنوبی / مشهد امشب یخ می‌زند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۷۳۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا ­سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های جنوبی و غربی را دربر می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، امیرسرکرده با اعلام این خبر افزود: امروز خراسانی‌ها همچنان باید منتظر بارش باشند گرچه دیروز نیز از خراسان شمالی و جنوبی گزارش بارش داشتیم و امروز نیز در سه استان سمنان، خراسان شمالی و رضوی پیش‌بینی بارش داریم.

وی گفت: شدت بارش‌ها بیشتر در دو استان خراسان شمالی و رضوی است که باعث سیلابی شدن، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این نواحی می‌شود.

سرکرده افزود: ضمن اینکه بارش در معابر کوهستانی این دو استان اغلب به صورت برف است و با توجه به کاهش دما احتمال یخ زدگی سطح جاده‌ها وجود دارد.

وی گفت: امشب دمای شهر مشهد به زیر صفر می‌رسد ضمن اینکه از بسیاری شهر‌های خراسان شمالی و رضوی گزارش دمای صفر درجه را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای نواحی جنوبی نیز باید منتظر بارش باشیم و ساکنان مناطق جنوبی منتظر بارش باشند؛ هر چند که امروز یک موج به نسبت ضعیف از جنوب عبور می‌کند و در جنوب استان فارس، هرمزگان و ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از بعد از ظهر امروز بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت.

سرکرده گفت: فردا شنبه موج شمالی از مرز‌های شمال شرقی عبور می‌کند، اما در عوض همچنان موج جنوبی فعال خواهد بود و موج دیگری نیز از غرب وارد کشور می‌شود به طوری که فردا در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان بارش‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود: موج غربی باعث می‌شود در استان‌های غربی اعم از کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، زنجان و تهران بارش رخ دهد.

سرکرده گفت: امروز تهران آسمانی صاف و کمی ابری دارد و دما در گرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز