خبرگزاری کار ایران

همزمان با بهار طبیعت و در اولین روز فروردین انجام شد؛

استقبال از مسافران خارجی در مرز دوغارون

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۴۶

فرماندار و اعضای ستاد خدمات سفر تایباد از مسافران خارجی در مرز دوغارون با اهدای بسته فرهنگی، گل و شیرینی استقبال کردند.

حسین شرافتی راد در حاشیه مراسم استقبال از مسافران خارجی در مرز دوغارون به خبرنگار ایلنا در تایباد گفت: نوروز گذشته ورود مسافران خارجی از طریق این معبر رسمی به کشور 27 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود این اقدام امسال با رشد بیش از 10 درصدی نسبت به پارسال صورت گیرد.

وی افزود: تمام تمهیدات لازم جهت پذیرش مسافران ورودی و خروجی کشور در مرز دوغارون فراهم شده و این معبر رسمی از لحاظ زیرساخت‌ها رتبه اول را از آن خود کرده است. 

وی مطرح کرد: امسال در طرح استقبال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف سلامت مسافران و با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی بر اهمیت سلامت مسافران در این دروازه ورودی قربانی صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در این شهرستان تصریح کرد: پایانه مرزی دوغارون به‌عنوان دروازه ورودی شمال شرق کشور در همسایگی افغانستان و در فاصله 20 کیلومتری شهر تایباد واقع شده و روزانه هزاران مسافر از این مسیر تردد می‌کنند و مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی همه‌ساله در روز اول فروردین به‌پاس فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت برگزار می‌شود. 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد نیز گفت: با توجه به اهمیت مرز دوغارون در ورودی کشور تمام پیش‌بینی‌های لازم جهت یک اقامت گردشگری خوب برای مسافران خارجی فراهم شده است. 

عبدالرحیم تاج‌محمدی افزود: سال گذشته بیش از 10 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند. 

شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و مرز دوغارون در فاصله 18 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز