خبرگزاری کار ایران

با حضور مقامات بین المللی صورت گرفت؛

برنامه‌ریزی برای برگزاری نوروزگاه بین‌المللی ایران و ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۴۳۹

جلسه برنامه ریزی نوروزگاه بین المللی مشترک ایران و ترکمنستان با حضور مقامات ملی و بین المللی برگزار و برنامه ریز‌ی‌های لازم برای برگزاری این نوروزگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامعباس ارباب خالص مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ایران در این جلسه که در هتل بین المللی درویشی مشهد  برگزار شد، گفت: افزایش تعامل و توسعه روابط دوستانه، مبتنی بر فرهنگ و آئین های مشترک دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که برای اولین بار جشن نوروزگاه بین المللی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان برگزار می شود، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری اولین جشن نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان موجب افزایش تعامل و توسعه روابط دوستانه دو کشور شود.
 
ارباب خاص ادامه داد: جشن نوروزگاه سومین برنامه فرهنگی است که که مشترک بین کشورهای ایران و ترکمنستان برگزار خواهد شد.
 
در ادامه فرید جواهرزاده جانشین مدیرکل درستاد برگزاری نوروزگاه های خراسان رضوی  گفت: جشن نورزگاه اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام سراسر ایران با محوریت خراسان خواهد بود.
 
محمد رکنی رئیس موزه خراسان بزرگ و دبیر جشن نورزگاه‌های بین المللی استان نیز بر حضور پر رنگ کودکان و نوجوان درجشن نوروزگاه ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: حضور کودکان و نوجوانان موجب گسترش ، توسعه و تعمیق تبادلات فرهنگی مشترک بین دو کشور می شود.
 
وی برای حضور گروه های هنری ایرانی در شهرهای ترکمنستان اعلام آمادگی کرد.
 
رکنی پیشنهاد کرد: سفرهای نوروزی دو کشور با آداب و رسوم خاص هر کشور در کنار این نوروزگاه برپا می‌شود.
 
همچنین بهرام طاهری معاون سفارت ایران در ترکمنستان نیز در این جلسه گفت: سفارت ایران در ترکمنستان برای برگزاری جشن نوروزگاه مشترک آمادگی کامل و همکاری لازم را دارد.
 
وی افزود: سران دو کشور اهتمام زیادی برای توسعه همکاری های فرهنگی را دارند و هم اکنون گروه موسیقی خراسان شمالی درشهرهای  عشق آباد، مرو شهرهای  استان لباب اجرا برنامه دارند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز