خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی مطرح کرد:

هشدار به مسافران نوروزی استان‌های شمالی/ بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۴۱۱

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار به مسافران نوروزی گفت: با توجه به بارندگی و لغزندگی مسیر‌های ارتباطی شمال کشور، ­مسافران نوروز تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با اعلام این مطلب افزود:­ هموطنانی که امروز (۲۹ اسفند) قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند با برف و باران روبرو خواهند شد.

وی گفت: در­ استان‌های­ اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، حاشیه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، زنجان، سمنان­­­، گیلان و مازندران برف و باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در جاده‌های کوهستانی البرز بارش بصورت برف خواهد بود و ساعات ابتدایی صبح پدیده مه غالب خواهد بود که موجب اختلال در تردد و دید رانندگان می‌شود­.

وی گفت: سامانه بارشی برای پنجشنبه کمی محدود می‌شود، اما هموطنانی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند اطلاع داشته باشند در جاده‌های شمالی و شمال شرقی بویژه استان سمنان گردنه آهوان ­بارش برف و باران را پیش رو خواهند داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به برودت هوا یخ زدگی معابر حتمی است.

وی گفت: روز جمعه در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و کمی ابری پیش بینی می‌شود، اما یک موج جدید از جنوب وارد کشور می‌شود؛ بنابراین پیش بینی می‌شود در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان بارش‌ داشته باشیم.

سرکرده افزود: از روز شنبه یک سامانه­ جدید بارشی­ از غرب وارد کشور می‌شود که با تداخل با جریان جنوبی بارش‌های پر باری در منطقه جنوب فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان­­ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای یکشنبه هم بارش در همه نقاط کشور انتظار می رود. برای تهران امروز آسمانی ابری و بارش باران پیش بینی می‌شود و باتوجه به بارندگی و لغزندگی توصیه می‌شود مسافران مناطق شمالی همچنان وسایل زمستانی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز