خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

آیین معنوی اعتکاف با حضور معتکفان یزدی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۳۶۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: آیین معنوی اعتکاف با حضور معتکفان یزدی همزمان با سیزدهم ماه رجب و ولادت حضرت مولی الموحدین(ع) آغاز شد.

حجت الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف از صبح روز ۲۹ اسفندماه (چهارشنبه) همزمان با سیزدهم ماه رجب و ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، در مساجد استان یزد آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایام اعتکاف از ۲۹ اسفند آغاز و تا دوم فروردین ماه ادامه دارد، احتمال می‌رود مسافرت‌ها و قرارگیری در زمان تعطیلات نوروزی تأثیرگذار در مراسم اعتکاف باشد اما خوشبختانه شاهد حضور پرشور مردم به ویژه جوانان در این آیین معنوی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این مراسم معنوی در مساجد میزبان انجام شده و ویژه برنامه ‌های پاسخگویی به شبهات، اجرای برنامه قرآنی، گفتمان ‌های مکتبی و مذهبی و مسائل اجتماعی به‌ویژه مربوط به جوانان و نوجوانان و پاسخگویی به مباحث دینی هم صورت می ‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای اعتکاف امسال به صورت اینترنتی و حضور صورت گرفته است اضافه کرد: در برخی مساجدی که ثبت نام در آنها به صورت اینترنتی صورت گرفته است، تعدادی از علاقمندان نیز به صورت حضوری ثبت نام شدند.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه بیشترین معتکفان از گروه بانوان هستند اظهار داشت: مجموع ثبت نام کنندگان اینترنتی شامل 243 نفر برادران و 593 نفر خواهران هستند و بیشترین تعداد معتکف ثبت نام کننده به صورت اینترنتی مربوط به مسجد ملأ اسماعیل با 243 نفر ویژه برادران و بیشترین تعداد معتکف ثبت نام کننده خواهر مربوط به مسجد اعظم کوچه بیوک با 171 نفر است.

به گزارش ایلنا، آیین عبادی و معنوی اعتکاف همزمان با ایام البیض ماه رجب فردا  و پس فردا نیز (چهاردهم و پانزدهم) با حضور شیفتگان عبودیت و اصحاب معرفت در مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز