خبرگزاری کار ایران

با حضور کارآفرینان خراسان رضوی انجام شد ؛

افتتاح اولین کافه کارآفرینی خراسان رضوی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۹۶۷

اولین کافه کارآفرینی خراسان رضوی درمشهد باحضور کارآفرینان پیشکسوت و جوانان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مشهد ، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی محمد سنجری در مراسم افتتاح کافه کارآفرینی در هتل پارس مشهد افزود: امروزه شرایط ما با گذشته متفاوت است و برای حل مشکلاتمان در حوزه اشتغال و کسب و کار و فرصتهای شغلی چاره ای جز تغییر نگاه و نگرشمان به این حوزه ها نداریم؛در فرایند اوضاع کار مشکلات زیادی وجود دارد که باعث افزایش نرخ بیکاری در استان شده است که یکی از آنها بحث فرهنگ کار است که در کشورما مشکل دارد.

وی افزود : تنها نباید از جوانان‌مان انتظار داشته باشیم، روشهای آموزش ما باید تغییر کند؛ شرایط بازار کار امروزه تغییرات فراوانی پیدا کرده است. 

سنجری تصریح کرد : مشکل در نگرش فرهنگی جامعه نسبت به مقوله کار است این در حالی است که شرایط بازار کار و جویندگان کار تغییر بسیاری داشته است؛ مثلا قبلا بیشتر متقاضیان کارما در حد دیپلم و کمتر از دیپلم بود، در حالی که امروزه چهل تا چهل وپنج درصد متقاضیان کار ما فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراکز عالی هستند.

وی افزود : دانشگاههای ما سرمایه های انسانی و معنوی کشورند و باید از این فرصتها کمال استفاده را ببریم و نگاهمان را نیز نسبت به فرصتهای شغلی تغییر بدهیم و تمرکز و توجهمان به مباحث کارآفرینی در استان خراسان باشد.

وی همچنین گفت : در همین راستا ما در کنار تمامی مباحث اشتغال، توجه ویژه ای به مبحث کارآفرینی و تعامل و ارتباط با فعالان بخش خصوصی داشته ایم و از حوزه های مختلف همچون کانون کارآفرینان برتر، کانون کارآفرینان جوان و سایر فعالانی که در حوزه های مختلف خدمات کارآفرینی فعالیت می کنند استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد :ما منابع و اعتبارات مالی زیادی نداریم ولی با استفاده از ظرفیت خود فعالان اقتصادی  و تشکلهای حوزه کارآفرینی اقدامات خوبی در سطح استان انجام داده ایم و توانسته ایم هشت مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی علاوه بر مراکز قبلی تشکیل بدهیم و  تمام مراکز به طور تخصصی از اعضای نخبه استفاده نموده و از صاحبان ایده و جوانان نخبه استفاده کنیم که این اقدام یک اقدام کارآفرینی محسوب می شود.

وی یادآورشد: در حوزه استارت‌آپ ها هم همکاری خوبی با آموزش وپرورش استان داشته ایم. باید توجه داشت که ایده ها و خلاقیت ها و نوآوریها همه در محیطهای دانشگاهی و آموزشی ایجاد نمی شود و بحث تجربه و علم و دانش پیشکسوتان کارآفرین را نیز در کنار این عوامل داریم که باید در قالب نشستهای مشترک مطرح شود و بستری برای کارآفرینی فراهم گردد و فضایی گسترده برای گفت و گو افراد و تعامل ایده ها ایجاد شود.

وی همچنین گفت :فضایی که در آن دانشجو و غیر دانشجو و فارغ التحصیل و پیشکسوت و کارآفرین جوان به دور از محدودیتهای اداری گرد هم جمع شده وبه تبادل ایده و تجربه بپردازند و  دراین راستا جوانانمان خدمات آموزشی و مشاوره ای از اساتید پیشکسوت کارآفرین اخذ نمایند و خلاقیتهای جدیدی کشف شود و از این رهگذر بازار کسب و کارمان رونق یابد، اشتغال ایجاد شود و اقتصاد استان عزیزمان شکوفا شود و مثلث توسعه اقتصادی جناب استاندار هم تحقق یابد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز