خبرگزاری کار ایران

امداد رسانی هلال احمر

گشت امداد هوایی در نوروز ۹۸ طی یکی، دو روز در شهرستان خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۹۱۵

رییس جمعیت هلال احمر قوچان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر مانند روال هر سال، در سال ۹۸ نیز در بحث امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت ورود پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا از قوچان، سعید فکوری با حضور در جمع اصحاب رسانه این شهرستان یکی از اهداف جمعیت هلال احمر را بالا بردن سطح ایمنی و سلامت مردم و آشنا کردن آنان با حداقل حقوق خود دانست و گفت: در اکثر اوقات مردم با حقوق خود آشنا نیستند و این و ظیفه ماست که اطلاع‌‌‌‌رسانی درست به مردم داشته باشیم.   

وی از امداد و نجات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مانند روال هر سال، در سال ۹۸ نیز در بحث امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت ورود پیدا می‌کند. 

رییس جمعیت هلال احمر قوچان ادامه داد: از بیست و پنجم اسفندتا هفدهک فروردین، طرح امداد و نجات نوروزی و از بیست و هشتم اسفند تا چهاردهم فروردین طرح ایمنی و سلامت نوروزی در کل کشور برقرار است که ما در هر دو حوزه امداد و نجات و جمعیت جوانان هلال احمر مشغول به کار هستیم.  

فکوری این طرح‌‌‌‌ها رادر چارچوب اهداف سازمان تلقی و تصریح کرد: مفاهیمی از قبیل بشردوستی، کمک به همنوعان، ارتقا سطح سلامت جامعه از اهم این اهداف است. 

وی با بیان اینکه در بحث خدمات امداد و نجات نوروزی این تصور حاکم است که امداد و نجات جاده‌‌‌‌ای در نوروز به عهده ما است، خاطرنشان کرد: تنها وظیفه نجات در جاده را داریم و انتقال و تریاژ به عهده‌ی ما نیست و اگر کار امداد را هم انجام می‌دهیم به عنوان کد پشیتبان اورژانس ۱۱۵ است و صرفا بنا به دلیل کاستی‌‌‌هایی که در بحث خدمات امداد و نجات جاده‌‌ای وجود دارد، جمعیت هلال احمر به کمک دولت آمده است. 

این مقام مسئول از برپایی  ۴۰۰ شعبه امداد و نجات نوروزی در سطح کشور خبر داد و ابراز داشت: تقریبا هر شهرستان یک الی دو پایگاه امداد و نجات در حال فعالیت است.  

فکوری با عنوان این موضوع که جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان به‌لحاظ تجهیزاتی مشکل چندانی ندارد و از آمادگی لازم برای مواجهه با سوانح برف و کولاک و سیل برخوردار است، بیان کرد: در نوروز ۹۸ گشت امداد هوایی را با توجه به حجم ترافیک مواصلاتی و صلاح دید مرکز عملیات استان، طی یک الی دو روز در شهرستان خواهیم داشت. 

وی درخصوص طرح امداد و نجات نوروزی یادآور شد: در مجموعه استان خراسان رضوی نیز حدود ۵۱ پایگاه در طرح نوروز ۹۸ مشغول فعالیت هستند که به صورت ۲۵ پایگاه بین جاده‌‌‌‌ای ثابت، ۲۳ پایگاه به صورت موقت نوروزی، دو پایگاه کوهستانی در اخلمد و نیشابور و یک پایگاه هوایی هستند. 

رییس جمعیت هلال احمر قوچان همچنین از کلنگ‌‌‌زنی سومین پایگاه کوهستانی در دره شمخال قوچان بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز