خبرگزاری کار ایران

عیسی قبادی خبر داد:

مرکز ساماندهی کودکان کار استان راه اندازی شد/افزایش 40 درصدی اعتبارات حوزه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۹۵

مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری البرز از راه اندازی مرکز ساماندهی کودکان کار استان، خبر داد و گفت: با حمایت استاندار البرز، شاهد 40 درصد افزایش اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی استان، بوده ایم.

به گزارش ایلنا، عیسی قبادی اظهار داشت: توجه ویژه به مباحث آسیب های اجتماعی و تلاش در راستای جذب اعتبارات ملی برای این حوزه از جمله اقداماتی بوده است که طی سه ماه اخیر باعث شده حوزه تخصصی فرهنگی- اجتماعی وارد فاز جدیدی از تلاش های استانی شود.

عیسی قبادی افزود: اداره کل فرهنگی- اجتماعی طی سه ماه پایانی سال با برگزاری نشست های متعدد در حوزه های مختلف توجه به تشکل های مردم نهاد و تقویت سمن های استان را مدنظر فعالیت های خود قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه با تشکیل هیئت مؤسس خانه سمن‌های استان، خانه سمن ها امروز با حضور استاندار البرز افتتاح شد، گفت: با تشکیل این خانه تمامی فعالیت های تخصصی هر سمن از جمله؛ سمن های فرهنگی- اجتماعی- زیست محیطی- هنری- خیریه ها و... یکپارچه شده و حتی می تواند در مواقع بحرانی با تشکیل 12 تیم عملیاتی یاریگر مسئولان مدیریت بحران استان باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز به افزایش اعتبارات حوزه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که استان همپای سایر استان های کشور با کمبود منابع و مضیقه های اعتباری مواجه است اما با حمایتهای مجدانه استاندار البرز شاهد 40 درصد افزایش اعتبارات این حوزه بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: این اعتبار در فصل های طلاق، اخلاق اجتماعی، کودکان کار، دفاتر تسهیل گری و مشارکت اجتماعی هزینه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری البرز در ادامه سخنان خود از راه اندازی مرکز ساماندهی کودکان کار استان خبر داد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز گام بسیار مهمی در راستای ساماندهی کودکان کار برداشته و بتوانیم اقدامات موثری برای آنان انجام دهیم.

قبادی در خصوص راه اندازی دفاتر تسهیل گری در سطح شهرستان های استان که از ابتدای سال جاری فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده اند، گفت: طی چهار ماه اخیر دو دفتر دیگر  نیز با اعتباری مشخص کار خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: حصارک بالا و منطقه آق تپه از جمله مناطقی است که مشمول فعالیت دفاتر تسهیل گری شده اند. در این راستا سایر مناطق استان نیز در دستور کار قرار دارند.

قبادی شناسایی و ساماندهی حدود یک هزار معتاد متجاهر را بخش دیگری از اقدامات این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: طرح جمع آوری معتادین متجاهر نیز از 20 اسفند ماه در دستور کار قرار گرفته و با اعتبار 13 میلیارد ریال آغاز شد تا بر اساس آن پس از شناسایی و غربالگری مورد حمایت و بازتوانی قرار گیرند.

وی در رابطه با کلنگ زنی کمپ ماده 16، اظهار داشت: در این کمپ نیز پس از شناسایی و غربالگری معتادان در مدت زمان مشخص مورد بازتوانی قرار خواهند گرفت و پس از طی مراحل درمان، آموزش های لازم فنی و حرفه ای می بینند تا بتوانند به چرخه زندگی سالم بازگردند. 

به گفته قبادی برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری، تصویب و تدوین طرح پایوران اجتماعی برای اولین بار در کشور، هماهنگی برای برگزاری مسابقات بین المللی بدمینتون، صدور 6 مورد موافقت نامه تشکل سازمان مردم نهاد، اخذ موافقت نهاد کتابخانه ها عمومی کشور و مقدمات ساخت کتابخانه مرکزی استان البرز، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله در استان و  برگزاری نمایشگاه استانی کتاب از دیگر فعالیت های این اداره کل طی سه ماه اخیر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز