خبرگزاری کار ایران

عمده ترین مشکل شهرستان بافق اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۳۵

رئیس اداره منابع آب شهرستان بافق گفت: عمده ترین مشکل شهرستان بافق در حوزه آب اضافه برداشت از چاههای مجاز است.

علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: میزان متوسط بارندگی بلندمدت در شهرستان بافق  53 میلی‌متر تا امروز بوده است.

وی با اشاره به کاهش میزان بارش در این شهرستان نسبت به نرم بارندگی ادامه داد: در سال 96 میزان متوسط بارندگی بافق 67.2 میلی مترو در سال 97 این رقم به 50.7 میلی متر علی رغم بارش های خوبی که داشتیم کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان بافق اضافه کرد: کسری مخزن سفره های آب زیرزمینی در شهرستان بافق، از سال 77 تا کنون 236میلیون مترمکعب بوده است که متوسط سالانه 9.7 میلیون مترمکعب و افت سطح آب های زیرزمینی  10 سانتی متر در هرسال است.

وی اضافه برداشت از چاه‌های مجاز را یکی از عمده‌ترین مسائل در شهرستان بافق دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساعت کارکرد تعیین شده برای برداشت از چاه ها، پنج هزار و 308 ساعت است که متاسفانه ساعت برداشت فعلی به شش هزار ساعت می رسد.

محمدی با بیان اینکه فاصله با نقطه تعیین شده زیاد است عنوان کرد: اگر بخواهیم به نقطه تعیین شده مجاز برسیم، باید 144 روز خاموشی چاه های کشاورزی در بافق صورت گیرد.  

وی خاموشی چاه های کشاورزی در بافق را با هماهنگی کشاورزان عنوان کرد و افزود: در سال آبی 97، تمام خاموشی ها بر اساس خود اظهاری و با هماهنگی کشاورزان انجام شد که این امر رضایت آن ها و کاهش خسارت های احتمالی را به دنبال داشت اما نتوانستیم خاموشی در این شهرستان را به 60 روز مصوب برسانیم.

محمدی همچنین با تاکید بر نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها، اظهار داشت: در سال 94 تعداد 65 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی و 18 کنتور بر روی چاه های صنعتی و خدماتی نصب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز