خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

افتتاح ساختمان جدید موزه علی‌اکبر صالحی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۲۳

همزمان با 25 اسفندماه سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار، ساختمان جدید موزه علی اکبر صالحی وزیر سابق امور خارجه ایران و رییس سازمان انرژی اتمی با حضور کمالوندی سخنگوی این سازمان، استاندار قزوین و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، این ساختمان در شبستان حیاط شترخان واقع در سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین قرار داشته و 660 متر مربع وسعت دارد.

در این موزه مجموعه‌ای از هدایای صالحی که در زمان تصدی‌گری وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وی از سوی سران 150 کشور آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی اهدا شده، به نمایش گذاشته شده است.

400 قطعه شی نفیس که تنوع آنها بالاست شامل انواع صنایع دستی، شمشیر و مدال، تابلو فرش و تابلو نقاشی،سکه، ساعت، بشقاب‌های و گلدان‌های تزیینی، مجسمه و لوازم زینتی در این موزه به نمایش گذاشته شده و همچنان با هدایای جدید توسعه می یابد.

همچنین رییس سازمان انرژی اتمی 2 هزار جلد از کتاب های خود را برای نگهداری به این موزه اهدا کرده است.

ساختمان قبلی موزه صالحی در عمارت تاریخی سردار مفخم قزوین قرار داشت که در سال 94 گشایش یافته بود.

صالحی که اصالتی قزوینی دارد، از 10 بهمن 1389 تا 24 مرداد 1392 وزیر امور خارجه ایران بود و پس از آن نیز به معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی انتخاب شد.

بعدها بخشی از هدایای وی در دوران مسئولیتش به عنوان ریاست سازمان انرژی اتمی ایران که اکنون نیز ادامه دارد، به این موزه افزوده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز