خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی کشور اخطاریه صادر کرد:

بارش برف و تگرگ در ۲۲ استان کشور/ هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۵۷

برف سازمان هواشناسی کشور طی دو اخطاریه جداگانه نسبت به کاهش۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر، بارش برف و تگرگ در اکثر استان‌های کشور و آبگرفتگی معابر و لغزنده بودن جاده‌ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا، متن اخطاریه‌های سازمان هواشناسی بدین شرح است: به اطلاع می‌رساند از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه در روز یکشنبه تقویت شده و اکثر مناطق کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد. این سامانه در روز دوشنبه در نیمه شرقی، سواحل شمالی و بخش‌هایی از مرکز فعال بوده و در اواخر این روز از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین از روز یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ خواهد داد. بر این اساس وضع هوای مناطق متاثر از این سامانه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
 یکشنبه ۹۷/۱۲/۲۶:
۱. بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان.
 
۲. رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی نقاط فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و کردستان که در استان‌های فارس، کرمان، خوزستان، سواحل استان‌های بوشهر، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز شرایط طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
 
۳. رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های قزوین، شمال البرز، شمال تهران، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، غرب خراسان رضوی، برخی نقاط سیستان و بلوچستان
 
دوشنبه ۹۷/۱۲/۲۷:
 
رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان که در ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و در برخی نقاط کولاک برف پیش بینی می‌شود؛ شایان ذکر است در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شرایط طوفانی همراه با بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.
 
از این‌رو به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می‌شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.
 
همچنین در اخطاریه‌ای دیگر سازمان هواشناسی هشدار داده است: امروز (جمعه) در برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود؛ این وضعیت در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تا ظهر روز شنبه ادامه دارد.
 
از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز