خبرگزاری کار ایران

کارنامه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اعلام شد؛

خراسان رضوی، رتبه نخست و استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و کردستان آخر

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۵۳۰

رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در گروه‌بندی چهارگانه عملکرد شوراهای گفت وگو در ارزیابی وزارت کشور استان خراسان رضوی رتبه اول و استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و قزوین در رتبه دوم تا چهارم از گروه اول قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، علی اکبر لبافی در شصت و سومین  نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری 14 جلسه شورا در سال جاری گفت: وزارت کشور در نامه‌ای خطاب به ریاست جمهوری عملکرد شوراهای گفت و گوی سراسر کشور را بررسی و پیشنهاداتی ارائه کرده است، در آن نامه نکاتی همچون اجرای مواد 2 و 3 قانون بهبود محیط کسب و کار و ماده 60 قانون رفع موانع تولید به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: این مواد قانونی تاکید بر این دارند که بخشنامه‌ها و رویه‌هایی که دولت صادر می‌کند  و این بخشنامه ها و آیین‌نامه‌ها بر بخش خصوصی تاثیر گذار  است باید نظر تشکل مسئول خواسته شود.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات نامه مذکور این بود که مصوبات شورای گفت وگو در چارچوبی مشخص  در جلسات دولت مطرح شود و دولت هم تکلیف بررسی و مطرح کردن مصوبات و اجرایی کردن آنها را داشته باشد، همچنین شوراها باید عملکرد ناشی از تفویض اختیاری که انجام می شود و تاثیر آن در بهبود محیط کسب و کار را بررسی کنند که این نامه بسیار کارشناسی شده و دقیق بوده و اگر مفاد آن اجرایی شود، تاثیرگذاری بسیار مستقیمی بر فضای کسب و کار خواهد داشت.

لبافی درباره گروه‌بندی چهارگانه عملکرد شوراهای گفت وگو در ارزیابی وزارت کشور اظهار کرد: استان خراسان رضوی رتبه اول و استان‌های آذربایجان شرقی تهران و قزوین در رتبه دوم تا چهارم از گروه اول قرار گرفته اند؛ استان های بوشهر و اصفهان نیز رتبه پنجم و ششم را از گروه دوم به خود اختصاص داده‌اند. استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و کردستان با رتبه ۲.۲۸، ۲.۱۷ و ۳.۹۳ جایگاه آخر در ارزیابی و رتبه‌بندی مذکور را کسب کردند و در مجموع، فاصله بین رتبه اول و آخر بیش از ۷۰ امتیاز بود.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری در سراسر کشور ۲۰۶ جلسه شورای گفتگو برگزار شده که ۱۵۸ جلسه (حدود ۷۰ درصد از جلسات) به ریاست استانداران بوده اما در خراسان رضوی این عدد 100 درصد بوده است.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴۳۲ مصوبه شوراها در سطح کشور ۱۰۹۱ مصوبه یعنی حدود ۷۱ درصد بر اساس شرح وظایف شوراها بوده ولی در استان خراسان رضوی به جز یک مورد، ۱۰۰ درصد مصوبات شورا بر اساس شرح وظایف بوده است.

لبافی افزود: از ۶۳ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی از ابتدای شکل گیری در سال ۱۳۹۱ ، تعداد ۳۸ جلسه شورا (یعنی بیش از ۶۰ درصد جلسات) طی سه سال اخیر برگزار شده است، همچنین در سه سال اخیر ۱۳۴ جلسه دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی و ده‌ها کارگروه تخصصی مرتبط با آن در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به مصوبات شورای گفتگوی استان برای رفع موانع تولید گفت: با اجرایی شدن نکاتی که مطرح می شود، نسبت مصارف به منابع ما به 80 درصد می رسد و ساعت کار بنگاه ها از میانگین 5.5 ساعت به یک شیفت کامل و دو شیفت افزایش می یابد و 16 درصد کار مفید می تواند به 40 و 50 درصد  اسمی برسد.

لبافی به تبیین دستورکارهای این جلسه در حوزه تامین اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از نکات موجود در این حوزه، رفع ابهامات تعیین سال مالی براساس مندرجات بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی است  صورت های مالی به جای ده ساله، یک ساله بررسی شوند.

وی ادامه داد: ابهام در سال مالی بنگاه های اقتصادی امروز یک مشکل است؛ سال مالی در اساسنامه  براساس قانون تجارت بنگاه ها یک تاریخ به شمار می آید و آنچه تامین اجتماعی معیار قرار داده، در هیچ بخشنامه ای وجود ندارد و تنها در قالب حوزه تامین اجتماعی است.

وی در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که معیار سال مالی، اساسنامه هر شرکت باشد و موضوع با تامین اجتماعی توافق شده و باید به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شود تا نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز