خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد در گفت وگو با ایلنا :

ایده نمایشگاه توانمندیهای بانوان خوب است اما اهداف آن نیز باید روشن شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۵۲۷

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مختص بانوان ایده خوبی بود بر ضرورت تبلیغات بیشتر تاکید کرد.

بتول گندمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان محلی برای عرضه توانمندی آنها است. مجموعه تیم نمایشگاه تلاش زیادی برای دعوت از بانوان فعال کرده‌اند تا آنان محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش اطلاع‌رسانی و دعوت از مردم مورد غفلت قرار گرفته است، ابراز کرد: عدم استقبال از نمایشگاه یکی از چالش‌های مهم آن است که برخی از بانوان غرفه‌دار را آزرده خاطر کرده که به سهم خود به آنان حق می‌دهم و فکر می‌کنم  باید آسیب شناسی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، ادامه داد: برخی از بانوان حاضر در نمایشگاه بازوی اقتصادی خانواده خود هستند و مقدماتی فراهم کردند تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

گندمی با اشاره به اینکه در همه عرصه‌ها سعی می‌کنیم توانمندی‌های بانوان را مطرح کنیم، اظهار کرد: هدف از اینکه نمایشگاهی به صورت سالانه برگزار شود این است که هرسال سطح خود را ارتقا دهد نمایشگاه توانمندی بانوان هم باید این چنین باشد و سال آینده شاهد ارتقا سطح کیفی نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی مناسب همه شهروندان باید در جریان برگزاری نمایشگاه قرار بگیرند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان ایده بسیار خوبی است اما باید مشخص کند چه اهدافی را دنبال می‌کند .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، در رابطه با برنامه‌های شورای شهر مشهد برای سال ۹۸ بیان کرد: شهروندان شهر مشهد پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناسد اما معتقدیم بخش‌هایی در گذشته کمتر به آن پرداخته شده است و نیاز دارد حرکت سریع‌تری داشته باشد مثلا در حوزه معلولان بهینه‌سازی معابر یکی از چالش‌های جدی است و سعی کردیم پروژه‌های جدید را متناسب با نیاز معلولان بهره‌برداری کنیم.

گندمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پارک‌ها و فضای سبز اختصاصی بانوان را تجهیز کنیم، ابراز کرد: در حوزه ورزش همگانی که شهرداری متولی آن است اعتبار خوبی حدود ۲۶ میلیارد تومان نظر گرفته شده و اعتقاد داریم باید ۵۰ درصد برای بانوان و ۵۰ درصد برای آقایان اختصاص یابد.

وی افزود: تاکید ما بر این است که ساعات مرده در اختیار بانوان قرار نگیرد و آنان بتوانند در همه ساعات از ظرفیت سالن‌های ورزشی استفاده کنند. در حوزه امنیت معابر و گذرگاه‌ها که مسئله مهم ما برای بانوان است اعتباری در نظر گرفته‌ایم که نگرانی‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی است و همه باید تلاش کنیم تا از این بحران رهایی یابیم، تشریح کرد: شرایط سخت بیشترین فشار را روی زنان و کودکان وارد می‌کند وقتی اقتصاد خانواده تحت تاثیر بگیرد بیشترین فشار روحی و روانی را بانوان متحمل می‌شوند.

گندمی در پایان گفت: دولت باید در این شرایط بحرانی از خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب پذیر حمایت کند، برای عبور از این شرایط بحرانی مردم باید همراه و هم‌دل باشند ضمن اینکه سیاست‌های دولت هم باید به اقشار آسیب‌پذیر توجه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز