خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

هر پنج کوزه گل ارکیده به اندازه فروش یک بشکه نفت ارزآوری دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۷۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر پنج کوزه گل ارکیده به اندازه فروش یک بشکه نفت ارزآوری دارد و راه اندازی این واحدها نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار در شرایط کنونی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی امروز در مراسم  افتتاح شرکت تولید گل ارکیده در روستای گازرسنگ نظرآباد گفت: این شهرستان علی رغم صنعتی بودن اما در بخش کشاورزی هم حرف های جدی برای گفتن دارد لذا با پشتیبانی مسئولان، چند جوان خلاق در بازه زمانی کوتاه اقدام به راه اندازی این شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: منابعی از محل اشتغال توسعه روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

حجتی گفت: این شرکت ۲۲ هزار متر است که امروز پنج هزار متر از آن به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند، ابراز کرد: گل ارکیده بازار صادراتی خوبی دارد و هر کوزه آن از هشت تا ۱۲ دلار فروخته می شود.

این مسئول با عنوان اینکه ۹۰  درصد تولید این گل بازار صادراتی دارد، خاطر نشان کرد: هر پنج کوزه گل ارکیده به اندازه فروش یک بشکه نفت ارزآوری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: راه اندازی این واحدها نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار در شرایط کنونی دارد.

وی اظهار کرد: شیوه آبیاری گل‌های این شرکت به نوعی است که کمترین میزان مصرف آب را دارد و در این شرایط کم آبی صرفه زیادی در مصرف آب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز