خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد :

بلاتکلیفی اراضی مشهد زمینه بروز تصرف غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۸۲۸

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بلاتکلیفی اراضی مشهد و طرقبه-شاندیز زمینه بروز تصرف غیرقانونی است.

محمدهادی مهدی‌نیا در مراسم افتتاحیه مانور گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با حضور شهردار مشهد در منطقه 10 مشهد گفت: سوابق گذشته نشان می‌دهد بیشترین تصرفات اراضی در ایام تعطیل انجام می‎شود.

وی افزود: با همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های مرتبط مجموعه‎ای یکپارچه و هماهنگ تشکیل شده است تا جلوی این تخلفات را بگیرد، این دستگاه‌ها حالا گرد هم‌آمده‌اند و با همت و تلاش امیدواریم در ایام پیش رو اجازه ندهند یک وجب از اراضی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اراضی حریم طبق ماده ٩٩ قانون، شهرداری موظف به کنترل ساخت وسازها است، بیان کرد: البته دستگاه‌های دیگر هم طبق قانون وظایفی دارند، در قالب مدیریت زمین، وظیفه ما ایجاد شرایط هدایت توسعه در این اراضی است و برای این موضوع قانونگذار ابزارهایی تعریف کرده است که کمک می‌کند مسیرهای قانونی در شهر تعبیه شود.

مهدی‌‌نیا ابراز امیدواری کرد سند پهنه‌بندی حریم شهربا 86 هکتار به بهره برداری برسد و افزود: در سند پهنه‌بندی حریم شهر، جانماهایی صورت گرفته که از این طریق دستگاه‎های اجرایی علاوه بر کنترل، مسیر توسعه را طی کنند، خوشبختانه شهر مشهد دارای طرح جامع است و مدیریت شهری از آبان ماه سال 96 آن را به سازمان‌های مختلف ابلاغ کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از همان زمان ابلاغ طرح جامع، اختلاف مبنایی در محدوده حریم مشهد و طرقبه و شاندیز به‌وجود آمده که مشکل‎ساز است، خاطرنشان کرد: این محدوده یکی از مستعدترین اراضی در مرز این دو شهرستان است و خلاءها و اختلافات در این اراضی باعث افزایش حجم تخلفات را در این زمینه می‎شود، به همین دلیل از استانداری می‎خواهم که در راستای تعیین تکلیف این اراضی بلاتکلیف اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز