خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

فردا ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ استان‌های غربی بارانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۸۱۹

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با اعلام این خبر درباره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز در بیشتر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی و جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به این شرایط این انتظار وجود دارد که بیشتر استان‌های واقع در نیمه غربی کشور شامل مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، بخش‌های شمالی و شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و به تدریج کهگیلویه و بویراحمد از بارش‌های این سامانه بهره‌مند شود.

ضرابی افزود: افزون بر آن؛ روز جمعه با توجه به حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق، بخش‌های غربی سواحل دریای خزر مانند گیلان و غرب مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز همچون زنجان، قزوین، البرز و تهران، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس نظیر همدان و همچنین مناطق وسیعتری از چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از جنوب کشور همانند فارس از این سامانه بهره‌مند شوند.

کارشناس هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود به تدریج این سامانه خود را به شمال شرق کشور همچون خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی برساند و جمعه شب نیز از مرز‌های شرقی کشور خارج شود.

وی افزود: وزش باد‌های جنوبی به نسبت شدید خواهد بود؛ برای بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر و ایلام می‌تواند منجر به گرد و خاک شود.

ضرابی گفت: بارش‌های ارتفاعات مناطق سردسیر نیمه غربی شامل دامنه‌های زاگرس و البرز به شکل برف پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود فردا از اواسط روز با توجه به افزایش سرعت وزش باد، آب‌های خلیج فارس بیشتر در بخش‌های شمالی و غربی مواج شود و ارتفاع موج حتی به ۲ متر نیز برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز