خبرگزاری کار ایران

علیزاده مطرح کرد:

100 درصد شهرستان‌های خراسان رضوی میزبان شهدای گمنام هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۹۶

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اکنون در 95 نقطه از استان شهید گمنام دفن شده است و 100 درصد شهرستان‌های استان از این نعمت برخوردار هستند مگر شهرهایی که به تازگی مستقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، سردار حسینعلی یوسف علیزاده شامگاه گذشته در جلسه معارفه مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تایباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: ظرف یک ماه گذشته در تمام شهرستان‌های استان این دفاتر فعال شده و مسئولان آن معرفی شدند.

وی تصریح کرد: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی حرکت و انسجام مردمی بود و اگر امروز این نظام با عزت و اقتدار ایستادگی کرده بازهم به همت بسیجی مردم در کنار دولت است. مردمی که گوش به فرمان رهبر مقتدر و فرزانه حرکت می‌کنند و خواب را بر دشمن حرام کرده‌اند.

یوسف علیزاده اظهار کرد: امام راحل زمانی که دیدند که دشمن با سلطه‌گری قصد تصرف کشور را دارد بسیج مردمی را با هدف  یکپارچگی ملی برای حفظ استقلال و آزادی کشور و به دنبال آن دست آوردهای انقلاب اسلامی تشکیل دادند و همین مردم در مقابل نیروهای ضدانقلاب ایستادگی کردند. همچنین بسیجیان در 8 سال جنگ تحمیلی نابرابر ایستادند و برای ذره ذره خاک کشور جان خود را نثار کردند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گفت: با راه‌اندازی این دفاتر ارزش‌ها و ازخودگذشتگی مجاهدان در راه خدا به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده به نسل‌های بعد انتقال داده می‌شود.

وی مطرح کرد: اکنون در 95 نقطه از استان شهید گمنام دفن شده و هشت نقطه دیگر برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنان اعلام آمادگی و تایید شده‌اند.

سردار یوسف علیزاده افزود: اکنون 50 یادمان شهدای گمنام احداث و آماده بهره‌برداری است و 40 یادمان دیگر در حال ساخت یا طراحی ساخت شده است. در یادمان‌های در حال ساخت مراحل تدفین انجام شده اما یادمان هنوز تکمیل نیست و در دست اقدام است.

در ادامه این آیین فرماندار تایباد گفت: ما به شهدا مدیون هستیم، جوانان و نوجوانانی که برای پیروزی انقلاب و حفظ از کشور جان خود را بدون واسطه تقدیم کردند امروز انتقال و حفظ آثار بازماندگان جنگ کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

حسین شرافتی‌راد افزود: ایثارگران، جانبازان و رزمندگان یادگار هشت سال جنگ نابرابری هستند که با رشادت‌های خود در برابر ظلم دشمن ایستادن امروز ایران اسلامی با داشتن نیروهای مردمی، بسیجی و جهادی بار دیگر در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.

وی مطرح کرد: جوانان ما باید بدانند انقلاب اسلامی به برکت رشادت چه کسانی به ثمر نشسته و انتقال آثار شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به آنان بزرگترین گام در راستای حفظ نظام مقدس اسلام است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان تصریح کرد: امروز برای اینکه در مسیر شهدا حرکت کنیم باید با مدیریت جهادی برای رضایتمندی مردم قدم برداریم اگر مسولین در راستای پیروی از منویات رهبری با نیت رضایت مردم حرکت کنند در واقع پیرو شهدا گام برداشته‌اند.

فرماندار تایباد گفت: این شهرستان مرزی 114 شهید، 277 جانباز و 32 آزاده تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

در ادامه مراسم مجیدرضا رضوی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد گفت: با توجه به اینکه از مجموع 6 شهید گمنامی که در این شهرستان دفن شده‌اند پیکر 2 شهید گمنام در این واحد آموزشی دفن شده به پاس گرامیداشت یاد و شهدای گمنام این مرکز واحدی با تمام امکانات اولیه برای راه‌اندازی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان را در اختیار ستاد دفاع مقدس می‌گذارد.

در پایان مراسم طی حکمی از طرف سردار حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی رمضان حسین زاده به سمت مسول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تایباد منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز