خبرگزاری کار ایران

معاون علمی رئیس جمهور در لرستان عنوان کرد:

دانشگاه باید محور کارآفرینی و توسعه باشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۳۸

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: تحول اقتصادی وقتی رخ می‌دهد که دانشگاه‌ها محور کارآفرینی، توسعه و اشتغال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سورنا ستاری در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: دانشگاهیان باید کار آفرین باشند و نباید بعد از تحصیل سراغ اشتغال و کار باشند.

وی افزود: دانشگاه محور فرهنگ، کار آفرینی و اقتصاد است براین اساس باید به دنبال توسعه کارآفرینی در دانشگاه بود و سرمایه گذاری ها باید با اکوسیستم منطقه سازگاری داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان کشور بیان کرد: دانشگاه باید با جامعه کار کند و دیوارکشی در دانشگاه ها معنی ندارد اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم باید دانشگاه وارد جامعه شود.

ستاری اضافه کرد: توسعه فکر و نرم افزار پیشرفت و ورنق همه جانبه را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها همان ملت ابن سینا و خوارزمی هستند ولی امروز افرادی همچون آنها وجود ندارد و این ضعف واحدهای دانشگاهی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: کارآفرینان باید حمایت شوند و این مهم فقط مالی نیست و باید بین یک کارآفرین و جوان بیکار پیگیر برای به دست آوردن شغل اداری تفاوت وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: مرکز رشد نطفه اولیه است و باید تلاش کنیم این مراکز رونق داشته باشند.

رئیس بیناد نخبگان کشور یادآور شد: وقتی پیشرفت و توسعه ایجاد می شود که جوشش از داخل باشد صنعت جایی است که احتیاج به دانشگاه داشته باشد و نوآوری به وجود بیاید.

 

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز