خبرگزاری کار ایران

مهدی‌زاده مقدم عنوان کرد:

احداث و نگهداری 885 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۸۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از احداث و نگهداری 885 هکتار فضای سبز و بوستان صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود مهدی‌زاده مقدم در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور خانواده شهدا در شهرک صنعتی چرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 875 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال 10  هکتار به این میزان اضافه شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست، افزود: طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تداوم دارد و با جدیت مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پیگیری و دنبال شده است.  

مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: از ابتدا تاکنون بیش از یک‌میلیون و سیصد هزار اصله انواع  درخت و درختچه های دائمی و زینتی نظیر انواع شمشاد، یاس، ترون، روزماری و انواع گل‌های مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاشته شده است.

وی با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در استان، بیان کرد: با تجهیز فضاهای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای استفاده مجدد از پساب تصفیه‌خانه‌ها و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده و هم اکنون 75 درصد آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

مهدی زاده مقدم به چمن کاری و گلکاری و پرچین کاری حدود 60 هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هم اشاره کرد و افزود: آبیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سیستم آبیاری قطره‌ای صورت می گیرد که این روش آبیاری به طول 1130 کیلومتر اجرا شده و استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها جهت آبیاری فضای سبز در تمام شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرار داشته و در حال حاضر در دو شهرک کاویان و چناران از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی جداول، هرس فرم درختان ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تابلوی راهنمای واحدهای صنعتی در مبادی خیابانهای اصلی، نصب ظروف جمع‌آوری پسماند و پاکسازی معابر و پیاده‌روهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخش دیگری از اقدامات واحد فضای سبز و زیباسازی این شرکت در سال جاری بود.

وی در پایان گفت: این شرکت با توجه به تعامل با واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، آمادگی پذیرش پیشنهاد سازنده واحدهای صنعتی تحت پوشش به منظور تلطیف محیط صنعتی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز