خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا:

هدفگذاری برای ایران عاری از ناشنوا تا 10 سال آینده/ درمان کودکان ناشنوا نیاز به تامین ارز دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۰۰

نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا گفت: هدفگذاری این بنیاد، ایران عاری از ناشنوا تا 10 سال آینده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد طباطبایی نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا، با بیان این مطلب اظهار داشت: هدفگذاری‌ اصلی بنیاد بخشش این بوده که در 10 سال آینده ایران عاری از ناشنوا داشته باشیم؛ بنابراین در بحث پیشگیری و کاشت حلزون اقدامات مؤثری برای بیماران توسط این بنیاد و همت خیرین صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به آمار تولد کودکان ناشنوا سالانه هزار مورد به کاشت حلزون شنوایی نیاز داریم و اگر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد می‌توان از این میزان کاست. از طرفی زمان طلایی کاشت حلزون تا 4 سالگی است و اگر به موقع اقدام نشود کودکان یک عمر درگیر مسئله شنوایی و گفتاری خواهند شد.

نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار کودک در انتظار گرفتن شناسه کاشت حلزون هستند، گفت: تهیه پروتز شنوایی در انحصار ۳ شرکت خصوصی است که توسعه این مسأله امری ضروری به شمار می‌رود.

وی افزود: در صورتی که هیأت امنای ارزی هزینه‌ها را تأمین کند و حلقه این انحصار باز شود همچنین ترخیص پروتز در گمرک با سهولت انجام گیرد می‌توان کمک زیادی برای درمان به موقع کودکان ناشنوا انجام داد.

طباطبایی با اشاره به ضرورت توسعه مراکز کاشت حلزون در کشور خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرصت کاشت حلزون برای کودکان از بین نرود و خوشبختانه بودجه لازم در این زمینه در مجلس تصویب شده ولی در هیأت امنای ارزی و برخی از سازمان‌های دیگر مشکل مدیریتی جهت این مسئله داریم و کودکان نباید در انتظار گرفتن شناسه کاشت حلزون باشند.

وی گفت: وزیر بهداشت به موضوع پیشگیری توجه لازم داشته و ضرورت دارد که برای کودکان در انتظار شناسه کاشت حلزون اقدامات با سرعت بیشتری انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز