خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

ارتباط صنعت و دانشگاه در یزد شعاری است/ لزوم بررسی مستمر واگذاری پروژه های نیمه تمام

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۸۸

استاندار یزد با اشاره به شرایط صنعتی و معدنی این استان و تربیت نیروهای مرتبط با نیاز بازار کار گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در یزد شعاری است و ضعیف بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در سی و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: لازم است بخش خصوصی در صنعت و دانشگاه ارتباط قوی تری داشته باشند و بتوانند در این زمینه راهگشای مشکلات استان شوند.

وی با تاکید بر تلاش جدی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه داد: برنامه های ارائه شده مشخص شد دانشگاه یزد، دانشگاه علمی-کاربردی و بنیاد نخبگان اراده ای جدی برای تقویت این بخش دارند لذا باید از این فرصت پیش آمده در بخش صنعت و تولید استان بیشترین استفاده صورت گیرد.

طالبی با ارزیابی مثبت از طرح "فرصت‌کاری" ارائه شده توسط دانشگاه یزد نیز عنوان کرد: این طرح فرصتی مناسب برای کارورزی بوده و تمرینی برای دانشجویان محسوب می شود تا بتوانند بعد از تحصیل وارد بازار کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها نیز باید موانع و دغدغه‌های بخش خصوصی را درباره این طرح برطرف کرده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند گفت: خواسته‌های بخش خصوصی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با رفع نیاز، نسبت به تامین نیروی لازم در بازار کار اقدام کرد.

استاندار یزد همچنین خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی مستمر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام یزد شد و گفت: کمیته بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام باید به صورت ماهانه، گزارش عملکرد ارائه کند.

وی همچنین درباره مشکلات مطرح شده پیرامون حمل بار در بین واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: کامیون داران از تبعیض در تخصیص بار به عنوان یک رانت در برخی واحدهای تولیدی گلایه داشتند و معتقد بودند که چنین رانتی در شرکتهای حمل و نقل وجود دارد.

طالبی افزود: با توجه به مشکلی که در زمینه حمل و نقل بار بین کاموین داران و حتی واحدهای تولیدی وجود دارد مقرر شده تا واحدهای تولیدی برای حمل بار در سامانه ای که تعریف شده ثبت نام کنند و کامیون مورد نیاز را از این طریق درخواست کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز