خبرگزاری کار ایران

فرماندار :

امکانات تفت پاسخگوی نیازهای جمعیت این شهرستان نیست/ با ساخت وسازهای غیر مجاز برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۵۸

فرماندار شهرستان تفت با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در برخورد با تخلفات گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و فاقد پروانه برخورد جدی شود.

محمد محامدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا پیرامون مشکلات ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی شهرستان تفت اظهار داشت: در صورتی می‌توان در مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز موفق بود که با عزمی جزم و با همکاری دهیاران و شوراها جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌های مناطق نیز باید از منافع مالی این ساخت ‌و سازها چشم ‌پوشی کنند ادامه داد: کار نظارت بر ساخت و ساز در مناطق روستایی باید جدی گرفته شود.

فرماندار تفت با بیان اینکه پیگیری مصوبات توسط شوراها و دهیاران با همکاری بخشداران ضروری است اضافه کرد: دهیاران با همکاری شوراهای اسلامی و سایر مسئولان امر در روستاها وظایف سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات با نگاه ویژه به این شهرستان شد و عنوان کرد: شهرستان تفت از مناطق ییلاقی استان است که پایان هفته جمعیتی زیادی را پذیرا است.

محامدی با اشاره به اینکه این شهرستان نمی‌تواند پاسخگوی جمعیتی باشد که پایان هفته‌ها به مناطق مختلف شهرستان می‌آیند افزود: امکانات شهرستان تفت پاسخگوی نیازهای جمعیت شناور پایان هفته این شهرستان نیست.

وی گفت: با توجه به آمارهای موجود در پایان هفته شاهد حضور جمعیتی بالغ‌بر 200 هزار نفر در شهرستان هستیم و امکانات شهرستان پاسخگوی نیازهای این جمعیت نیست و نیاز است در مرکز استان این جمعیت شناور در کنار جمعیت ثابت شهرستان در هنگام تقسیم اعتبارات نیز دیده شود.

فرماندار شهرستان تفت همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی در چند هفته اخیر به دلیل بارش برف و استقبال گردشگران از منطقه سانیج و سخوید عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای ساماندهی این تفرجگاه در دستور کار قرار دارد و برای تعریض مسیرهای منتهی به این تفرجگاه نیازمند مشارکت مردم، دهیاران و شوراها در آزادسازی مسیر جاده‌های روستایی است و اعتبارات دولتی به‌ تنهایی پاسخگوی نیازهای مردم این مناطق نیست.

وی با اشاره به دیگر مشکلات در شهرستان تفت به ویژه موضوع تامین آب شرب و بهداشت مردم تصریح کرد: در تابستان گذشته تأمین آب 335 روستای شهرستان از طریق آب‌رسانی سیار بود و حجم زیادی از فعالیت مدیریت شهرستان به ساماندهی امور آب‌رسانی سیار اختصاص یافت.

فرماندار تفت عنوان کرد: با پیگیری ‌های صورت گرفته امیدوار به افتتاح دو طرح آب‌رسانی سانیج و غدیر در دهه فجر و یا تا پایان امسال بودیم اما شرایط اقتصادی سرعت اجرای این دو پروژه را کاهش داد.

وی افزود: مصمم هستیم هر چه سریع‌تر این دو طرح آبرسانی به بهره‌‌برداری برسد که در این صورت حدود 60 روستای شهرستان از چرخه آب ‌رسانی سیار خارج می شوند.

فرماندار تفت همچنین از آمادگی این شهرستان در پذیرایی و میزبانی از گردشگران خبر داد و عنوان کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان پیش‌بینی شده و هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای استقبال از میهمانان نوروزی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه بارش‌های مناسب امسال، موقعیت ویژه و شرایط خاصی که از لحاظ گردشگری در شهرستان وجود دارد پیش بینی می‌شود  آمار مسافران نوروزی نسبت به نوروز پارسال افزایش یابد.

محامدی افزود: آماده سازی پارکینگ برای مسافران و گردشگران، زیباسازی و نظافت شهر، ارایه خدمات رفاهی، زیباسازی و رسیدگی فضای سبز و تدارک برنامه‌های شاد و مفرح برای مهمانان نوروزی از مهم‌ترین برنامه‌های دیده شده برای رفاه حال مسافران و گردشگران در نوروز 98 است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز