خبرگزاری کار ایران

توضیحات آموزش و پرورش شوش در پی کوتاهی موی دانش آموزان یک مدرسه؛

نوری زاده: دانش آموزان شپش داشتند/ مدیر مدرسه مجبور شد موهایشان را کوتاه کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۵۳

در پی انتشار مطلبی تحت عنوان "خراب کردن موی سر دانش آموزان در پایان سال" در شبکه‌های اجتماعی، آموزش و پرورش شوش جوابیه‌ای منتشر کرد.

بابک نوری‌زاده، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر به ایلنا گفت : مدیر مدرسه یکی از توابع شهرستان شوش در اقدامی عجولانه اقدام به کوتاهی موی دانش‌آموزان که درگیر شپش هستند کرد.

وی افزود: این مدیر مدرسه بهداشت عمومی  دانش آموزان برایش بسیار مهم بوده که چندین بار با هزینه شخصی خود اقدام به خرید دارو برای رفع شپش برای این دانش آموزان کرده است و چندین بار خانواده دانش آموزان را به مدرسه دعوت کرده و در این باره با آنها صحبت کرده ولی متاسفانه کوچکترین توجهی در این خصوص نشد  و تقریبا دو ماه این مسئول با این موضوع درگیر بوده است.

نوری‌زاده ادامه داد: مسئول مرکز بهداشت این منطقه نیز مدیر این مدرسه را کاملا می‌شناسد و گفته است هیچ مدیری در این منطقه به اندازه وی پی گیر سلامت و بهداشت دانش آموزانش نبوده ولی با این وجود این مدیر اشتباه کرده و باید پاسخگو باشد.

جوابیه روابط عمومی آموزش و پرورش شوش نیز به شرح زیر است: «مدرسه روستایی مذکور در یکی از روستا‌های توابع شهرستان شوش واقع شده است. این مدرسه روستایی به صورت چندپایه و مختلط اداره می‌شود.متاسفانه دانش آموزان این واحد آموزشی درگیر پدیده پدیکلوزیس (شپش) می‌شوند و اقدامات درمانی نیز در ارتباط با افراد آلوده به پدیکلوز انجام می‌شود. در جریان اقدامات صورت گرفته در خصوص پدیده پدیکلوزیس (شپش) مدیر آموزگار از دانش‌آموزان می‌خواهد موی سر خود را کوتاه کنند. چند نفر از دانش‌آموزان به تذکر‌های مدیر آموزگار مربوطه متاسفانه در دو ماه متوالی توجه نمی‌کنند و مو‌های خود را کوتاه نمی‌کنند. مدیر آموزگار مدرسه مذکور نیز اقدام به کوتاه کردن بخشی از موی دانش‌آموزان می‌کند. آموزش و پرورش شوش در اولین اقدام مدیر آموزگار مربوطه را به اداره دعوت و توضیحات مربوط از وی اخذ می‌شود. در ادامه نیز مدیر مربوطه از این اقدام ابراز ندامت و پشیمانی می‌کند و مدیریت این شهرستان نیز نسبت به توبیخ کتبی وی و درج در پرونده پرسنلی نامبرده اقدام می‌کند. پرونده این شخص نیز در حال طی روال اداری است و پس از انجام اقدامات تکمیلی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارسال خواهد شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز