خبرگزاری کار ایران

شرافتی‌راد:

تمرین «نه گفتن» برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۵۰۰

فرماندار تایباد گفت: برای اینکه کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت و با مشکلات شایع همچون اعتیاد مقابله کرد باید مهارت «نه گفتن» را تمرین و آن را آموزش داد.

به گزارش ایلنا از تایباد، حسین شرافتی‌راد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: اعتیاد در رأس همه آسیب‌های اجتماعی است و باید اصل پیشگیری حاکم باشد چراکه معتادان تنها  نیازمند درمان جسمی نیستند بلکه از لحاظ روحی نیز آسیب دیده‌اند. 

وی با اشاره به نقش تمام دستگاه‌های اجرایی در مقابله با این معظل اجتماعی بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از وارد شدن افراد به دام این بلای خانمان‌سوز تنها برعهده پلیس نیست بلکه همه نهادها به گونه‌ای در آن سهیم هستند. 

فرماندار تایباد خانواده را مهمترین عامل در مقابله با اعتیاد دانست و اظهار کرد: یک خانواده سالم بستر مناسبی را برای پرورش فرزندان صالح و شایسته فراهم می‌کند و در مقابل خانواده ناسلام محیطی به وجود می‌آورد که فرزندان در آن از ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی آسیب خواهند دید. 

وی مطرح کرد: پس از خانواده که به‌عنوان نهاد کوچک اجتماعی بشمار می‌رود، آموزش و پرورش نقش به‌سزایی در این امر دارد، آموزش مهارت‌های زندگی مهمترین ابزار کاهش سوء‌مصرف مواد مخدر بین جوانان و نوجوانان دانش‌آموز است. 

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: نوجوانان و جوانان بیشترین وقت خود را پس از خانواده در فضاهای آموزشی سپری می‌کنند اگر در این مکان آموزش‌های لازم برای مقابله با آسیب‌ها داده شود و آنان را با مشکلات اعتیاد آشنا کرد می‌توانند از خود در جامعه محافظت کنند. 

وی با اشاره آمار کشفیات مواد مخدر در مرز بیان کرد: مرز موقیعت مناسبی برای افراد سودجو به وجود می‌آورد تا از این فرصت برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره‌مند شوند، اگر امروز ماموران امنیتی، نظامی و انتظامی در این منطقه کشفیات بالای مواد مخدر را دارند به دلیل حساسیت منطقه و هوشیاری آنان است. این امر نشان می‌دهد امنیت بر شهرستان و به تبع آن برکشور حاکم است چرا که مرز دوغارون در ورودی کشور قرار گرفته و اگر از ورود مواد مخدر جلوگیری نشود شاهد به دام افتادن افراد بسیاری در جامعه خواهیم بود. 

شرافتی‌راد افزود: می‌توان با ارائه راهکارهای مناسب شامل شناسایی پاتوق‌ها و خانه‌های تیمی از فروش و عرضه این مواد افیونی در سطح شهرستان جلوگیری کرد که برای بهبود و کیفیت این مهم، نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز