خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور/ وقوع گرد و خاک در ۷ استان

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۴۵

پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور را تشریح و از وقوع گرد و خاک در 7 استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از پلیس راهور شرایط بارندگی و سامانه‌های جوی در مناطق مختلف کشور به شرح زیر گزارش است:

وزش باد شدید در نیمه شرقی
با توجه به وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور خیزش گرد و خاک در مناطقی از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

فعالیت سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق
سامانه بارشی هم در بخش‌های شرق و جنوب شرق کشور فعال است. از ایستگاه های رباط در استان یزد، زاهدان، میرجاوه بارش باران و در ایستگاه لاله زار در نواحی کوهستانی کرمان بارش برف گزارش می‌شود.

برای امروز سامانه بارشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در استان های یزد، خراسان جنوبی ، بخش هایی از استان کرمان و شمال استان سیستان و بلوچستان بارندگی و در ارتفاعات هم بارش برف پیش بینی می شود.

تداوم خیزش گرد و خاک
وزش باد شدید در این مناطق می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود. در استان‌های سیستان و بلوچستان، امروز تداوم خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت و فردا هم همین روند با شدت کمتر ادامه دارد. ردر بیشتر مناطق کشور برای فردا جو نسبتا آرامی پیش بینی می شود.

در بخش هایی از غرب شمال غرب و ارتفاعات البرز در استان هایی مثل همدان کرمانشاه زنجان احتمال بارش خفیف و پراکنده وجود دارد. آبهای جنوبی کشور هم مواج و متلاطم است.   

بارندگی در جنوب شرق؛ سه شنبه

روز سه‌شنبه شرایط برای بارندگی در شرق و جنوب شرق مهیا می‌شود و در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌های شرقی هرمزگان، استان یزد و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود و روز سه شنبه با توجه به این بارش‌ها در جنوب شرق کشور این سامانه ایران را ترک می کند.

چهارشنبه ورود سامانه جدید بارشی از غرب

در روز چهارشنبه هم سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می شود.

 ممنوعیت تردد بدلیل مداخلات جوی:

۱- محور رامیان- اولنگ - شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک - دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است. ​

۳- محور پونل- خلخال، واقع در استان گیلان، از مورخ ۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور سی سخت – پادنا، واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد، از مورخ ۱۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵- محور گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ ۲۵ آبان ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶- محور سروآباد – پاوه، واقع در استان کردستان، از مورخ ۳ آذر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷- محور رویان – بلده (حدفاصل وازک تا بلده)، واقع در استان مازندران، از مورخ ۱۲ دی ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸- محور بدره – دره شهر، واقع در استان ایلام، از مورخ ۲۴ بهمن ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز