خبرگزاری کار ایران

امروز انجام می‌شود؛

افتتاح بزرگترین مجتمع تولید سرب و مس سمنان با حضور جهانگیری

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۳۱

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به زودی بزرگترین مجتمع تولید سرب و مس سمنان افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این سفر که صبح امروز با سفر به شهرستان‌های آرادان و ایوانکی صورت خواهد گرفت، وزرای دفاع و جهاد کشاورزی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را همراهی می کنند.

افتتاح بزرگترین مجتمع صنعتی و مکانیزه تولید سرب و مس کشور در آرادان و بهره‌برداری همزمان 110 طرح اشتغال روستایی در استان سمنان از برنامه‌های سفر اعضای هیات دولت به استان سمنان است.

در بزرگترین مجتمع صنعتی و مکانیزه تولید سرب و مس کشور سالانه 100 هزار تن محصول تولید می‌شود.

حجت علی لو مدیر عامل گروه صنعتی شهید عارفیإ‌گفت: از مجموع تولیدات سالانه در این مجتمع 60 هزار تن سرب، 12 هزار تن مس آند و بقیه محصولات جانبی شامل انواع آلیاژهاست.

به گفته وی ، سرب و مس تولید شده در این مجتمع به عنوان صنایع مادر ، علاوه بر تامین صد در صد نیاز کشور تا 30 در صد به کشورهای همسایه ،  آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و وزارای دفاع و جهاد کشاورزی، به طور همزمان 110 طرح اشتغال روستایی در استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.

این طرح‌ها با اعتبا 498 میلیارد ریال اجرا شده و برای 593 نفر اشتغالزایی داشته است.

یکی از این طرح‌ها که به نمایندگی از سایر طرح‌ها افتتاح خواهد شد، کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار است.

ساخت این واحد در سال 93 آغاز شد و امروز با ظرفیت کشتار دو هزار قطعه در ساعت به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز