خبرگزاری کار ایران

التفاتی مطرح کرد:

جمع‌آوری صدقات در تایباد 58 درصد افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۳۸۱

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون به همت خیران و نیکوکاران، جمع‌آوری صدقات این شهرستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 58 درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از تایباد، غلامرضا التفاتی به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد به فرمان امام راحل عظیم الشأن (ره) در جمع اصحاب رسانه شهرستان اظهار کرد: در این امر خیرخواهانه تشیع و تسنن همراه با هم در رفع محرومیت و در راستای کمک به فقرا و مستمندان گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت چهارهزار و 464 دستگاه صندوق صدقات کوچک و بزرگ در این شهرستان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه مبلغ 2 میلیارد و 180 میلیون ریال صدقات مردمی جمع آوری و در امور خرید جهیزیه، هزینه‌های درمان، عمران و ساختمان، تحصیلی و... برای افراد تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.

التفاتی بیان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان بر اساس آمارهای موجود که بالغ بر 30 هزار خانوار را نشان می‌دهد تعداد صندوق‌های توزیع شده در سطح خانواده‌ها 15 درصد است که برای فقرزدایی به همکاری و توجه بیشتر خیران نیاز بیشتری احساس می‌شود.

وی به توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت پوشش و فرزندان آنان بعنوان یکی از سیاست‌های مهم کمیته امداد اشاره و مطرح کرد:  طی 11 ماه گذشته 175 فقره وام اشتغال از محل تبصره 16 بانکی، صندوق اشتغال نیازمندان و اعتبارات صندوق توسعه ملی(سامانه کارا) با اعتبار بالغ بر 35 میلیارد و 600 میلیون ریال در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، کشت گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای، صنایع دستی به مجریان طرح اشتغال پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد گفت: اکنون تعداد هزار و 686 طرح اشتغال شامل 93 طرح دام سنگین و 786 طرح دام سبک با نظارت‌های مستمر و ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای قبل از اجرای طرح در این منطقه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: 691 راس دام سنگین با تولید روزانه هشت تُن شیر و 19 هزار و 340 رأس دام سبک در اختیار مددجویان تحت پوشش قرار گرفته که در مجموع سالیانه مقدار 334 تُن گوشت وارد عرصه مصرف مردم می‌شود.

رئیس ستاد اکرام شهرستان مرزی تایباد اظهار کرد: همچنین در حوزه کشاورزی بیش از 150 هکتار کاشت زعفران با میزان تولید سالیانه هزار و 200 کیلوگرم و در بخش‌های گلخانه‌ای نیز 11 طرح با سه هزار و 400 متر مربع فعال هستند.

وی یتیمان تحت پوشش این نهاد را 300 نفر اعلام و بیان کرد: هم‌اکنون 806 نفر از افراد بومی و غیربومی به صورت مادی و معنوی این قشر را حمایت می‌کنند.

التفاتی گفت: اکنون 164 فرزند تحت پوشش طرح محسنین این شهرستان هستند که از حمایت 268 حامی بهره‌مند می‌شوند و 57 درصد حمایت‌کنندگان را افراد غیربومی ساکن در این خطه مرزی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز