خبرگزاری کار ایران

در پی بی‌توجهی نهادهای متولی رخ داد ؛

تخریب بنای تاریخی مشترک مسلمانان و زرتشتیان یزد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۲۷

بخشی از بنای تاریخی مشترک مسلمانان و زرتشتیان یزد، تخریب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پاشیر و پلکان یکی از آب انبارهای خاص تاریخی و استثنایی یزد که در بلوار امام رضا(ع) و منطقه زرتشتی نشین یزد قرار دارد امروز به طور ناگهانی و از سوی عوامل ناشناس تخریب شد.

این آب انبار دارای دو راه پله و دو پاشیر در کنار هم بوده که به واسطه زندگی مسلمانان و زرتشتیان در این منطقه به شکلی متفاوت طراحی شده بوده تا پیروان هر دو ادیان از ان استفاده کنند.

یکی از راه پله‌ها مخصوص مسلمانان و دیگری برای زرتشتیان طراحی و ساخته شده بود که مورد استفاده زرتشتیان بوده اما متاسفانه امروز افرادی ناشناس یکی از راه پله‌ها را خراب کردند.

این آب انبار تاریخی در کنار بلوار و محل تردد شهروندان و در معرض دید عموم قرار دارد و در حالی تخریب شده که نهادهای متولی هیچگونه توجه و نظارتی بر بناهای تاریخی شهرجهانی یزد ندارند و از سویی شهر یزد نیز بیش از شش ماه است که بدون شهردار و با سرپرستی اداره می‌شود.

شهر یزد در کمیته میراث جهانی یونسکو در ادامه چهل‌و‌یکمین اجلاس خود در کراکوف لهستان روز یکشنبه 9 جولای 2017، در فهرست میراث جهانی به عنوان اولین شهر تاریخی ایران ثبت شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز