خبرگزاری کار ایران

فرماندار تایباد خبر داد:

طرح‌های اشتغالزایی در تایباد برای 656 نفر اشتغال فراهم کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۳۳

فرماندار تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 518 طرح اشتغالزایی به منظور توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان زمینه اشتغال را برای 656 نفر فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا از تایباد، حسین شرافتی‌راد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای این تعداد طرح 136 میلیارد و 660 میلیون ریال در این شهرستان مرزی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: جوانان جویای کار و واجد شرایط در قالب طرح‌هایی شامل ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین از این اعتبار استفاده کرده‌اند.

شرافتی راد با اشاره به اشتغال 300 نفر در سال گذشته از طریق طرح‌های اشتغالزایی روستایی بیان کرد: پارسال 15 میلیارد و 250 میلیون ریال به حوزه مشاغل خانگی همچون فرت‌بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی در تایباد اختصاص یافت که 95 درصد آن در قالب 94 طرح جذب شد.

وی تصریح کرد: همچنین امسال به 220 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان مبلغ 22 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شد، پارسال برای هزار و 722 نفر در تایباد اشتغال ایجاد شد و تعهد این شهرستان برای امسال ایجاد هزار و 542 اشتغال است.

فرماندار تایباد 30 هزار و 22 نفر از جمعیت تایباد را شاغل اعلام کرد و افزود: اکنون 87 هزار و 652 نفر در این شهرستان بیش از 10 سال سن دارند و واجد شرایط برای انجام فعالیت در حوزه‌های مختلف بازار کار هستند.

وی همچنین از اختصاص 380 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر در تایباد خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی است که سهم جهاد کشاورزی از آن 69 درصد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 18 درصد و صنعت، معدن و تجارت 13 درصد است.

شرافتی‌راد بیان کرد: بیشترین جذب تسهیلات در حوزه مشاغل روستایی مربوط به ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز