خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان البرز :

63 سارق حرفه‌ای در قالب 29 باند، شناسایی و دستگیر شدند/ اعتراف متهمان به 500 فقره سرقت

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۵۲

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: 63 سارق حرفه‌ای که در مخفیگاه های خود در البرز و 4 شهرستان حاشیه استان پنهان شده بودند، دستگیر و به 500 فقره سرقت اعتراف کردند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان امروز در حاشیه بازدید طرح دستگیری‌سارقان و کشف اموال مسروقه استان البرز در جمع خبرنگاران، گفت: نیروی انتظامی طی 48 ساعت گذشته با اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی 63 مجرم حرفه ای شدند که این افراد به طرز ماهرانه اقدام به سرقت متعدد داشتند که در مخفیگاه‌های خود در سطح البرز و 4 شهرستان حاشیه ای این استان، دستگیر شدند.

وی با عنوان اینکه 2 نفر از این تعداد خانم هستند، افزود: از 63 سارق دستگیر شده، حدود 50 نفر دارای سابقه کیفری هستند که پیش از این نیز در ارتباط با اقدامات مجرمانه، دستگیر شده بودند و مابقی برای اولین مرتبه مرتکب سرقت شدند.

سردار محمدیان گفت: 63 نفر سارق شامل 29 باند مختلف کیف قاپی، سرقت منزل، سرقت خودرو، قطعات و داخل خودرو است و طبق اعتراف این افراد بیش از 500 فقره سرقت توسط آنها انجام شده است ولی آنچه مسلم است بر اساس اموال کشف شده هر یک از این وسایل ممکن است متعلق به یک مالباخته باشد که با شناسایی صاحبان آنها، می‌توان به تعداد سرقت‌های انجام شده سارقان پی برد.

سردار محمدیان در ادامه متذکر شد: چنانچه در بین شهروندان استان البرز افرادی که اموال منزل، خودرو و کیف آنها به سرقت رفته است، می بایست برای شناسایی اموال مسروقه مراجعه کنند تا مراحل تحویل راحتتر و با سرعت بیشتر انجام شود و در این صورت رسیدگی به محکومیت سارقان و ارجاع به مراجع قضایی و حکم مقتضی برای محکومین صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه اموال کشف شده عمدتا مربوطه به شهر کرج و شهرستان فردیس می باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم تا قبل از پایان سال، نسبت به شناسایی مالباختگان اقدام کنیم و خبر خوش به آنها داده باشیم. برای اموالی که صاحبان آنها مراجعه نمی کنند، نیز سایتی در نظر گرفته شده که تصاویر کشف شده با یکسری مشخصات، منتشر می شود و مالباختگان بعد از شناسایی اموال خود می توانند با مدارک لازم، مراجعه و وسایل خود را تحویل بگیرند.

فرمانده انتظامی استان البرز در ارتباط با اقدامات پایان سال، گفت: برنامه های مفصلی از حدود یک هفته قبل در نظر گرفته شده است و در مراکز تجاری و محدوده های خرید و فروش که به واسطه حضور مردم، شلوغ است، پلیس با لباس شخصی حضور دارند و یکسری از افراد سابقه دار از روی تصاویری که در اختیار دارند، شناسایی می کنند.

وی افزود: از امروز طرح ویژه ایام نوروز در مراکز تجاری با حضور عوامل پلیس مخفی و انتظامی آشکار، شروع شد و برای دستگیری سارقان حرفه ای که با اسناد موجود مرتکب جرم شدند، اقدام خواهند کرد. از طرف دیگر بخشی از نیروهای پلیس تخصصی به صورت شیفت های مختلف، سازماندهی شدند و در شبانه روز خصوصا بعدازظهر تا اوایل شب که بخشی از منازل خالی از سکنه می شود و مراکز تجاری پررفت و آمد خواهد بود، فعالیت خواهند داشت.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به طرح های سال گذشته، اظهار داشت: استقرار در محلات، یکی از طرح های موفق سال قبل بود که نیروهای سیار و ثابت حضور فعال داشتند و امسال هم بر همین منوال پیش بینی شده در قالب ایستگاههای سیار پلیس و استقرار خودرو در محلات، حضور داشته باشند لذا با توجه به اینکه سال گذشته با کاهش خوب جرایم همراه بودیم، امسال نیز درصدد بهبود این وضعیت هستیم.

سردار محمدیان در ادامه به جمع آوری معتادان متجاهر در ایام پایانی سال نیز اشاره کرد و گفت: طی جلسات استانی مقرر شد در اردوگاه های ماده 15، معتادان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز نگهداری شوند و با توجه به اینکه تا امروز هنوز بحث اردوگاه های ماده 16 عملیاتی نشده و علیرغم قولی که مسئولان استانی دادند قرار بود تا دوشنبه آینده این اردوگاهها فعال شود لذا ما آمادگی داریم که ظرف 48 تا 72 ساعت اعلام کنیم که هیچ معتاد متجاهری در معابر وجود ندارد و اگر هم باشد به تعداد اندک و انگشت شمار دیده می شوند ولی متاسفانه تا این لحظه کسی این افراد را از ما تحویل نگرفته است. 

این مقام انتظامی در ارتباط با پایین بودن سن مجرمان و سارقان دستگیر شده، تصریح کرد: متاسف می‌شویم که می‌بینیم سن جرم پایین آمده و در سن و سالی که می‌بایست به دنبال تحصیل و مراکز دانشگاهی باشند، در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند و امیدوارم با شناسایی دلایل ارتکاب جرم توسط دستگاه‌های مربوطه ریشه یابی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز