خبرگزاری کار ایران

به‌ همت شهرداری قزوین؛

تور گردشگری اصحاب رسانه‌های کشوری و بین‌المللی در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۳۹۵

تور گردشگری یک روزه اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و بین‌المللی به‌ همت اداره روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین از قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و بین‌المللی به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار قزوین و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین از اماکن مختلف به ویژه اماکن تاریخی و مذهبی و پروژه‌های شهر قزوین در قالب تور گردشگری یک روزه بازدید کردند.

اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و بین‌المللی از سرای سعدالسلطنه، موزه مردم شناسی حمام قجر، مسجد جامع عتیق و خانه تاریخی رئوفی‌ها با ۱۳۰ سال قدمت در قزوین بازدید کردند.

همچنین در این بازدید آخرین دستاوردهای گردشگری الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین به اصحاب رسانه‌های داخلی و بین‌المللی ارائه و ظرفیت‌های گردشگری شهر قزوین به آنان معرفی شد.

به گزارش ایلنا، خبرنگاران با حضور در بوستان مشاهیر از سردیس‌های شهدا و مفاخر قزوینی نصب شده در این بوستان و همچنین پروژه بازآفرینی سبزه میدان دیدن کردند و از عمارت بلدیه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین هم بازدید شد.

همچنین آثار تاریخی و مذهبی قزوین به اصحاب رسانه‌های سراسری داخلی و بین المللی شناسانده شد که از جمله اماکن مذهبی بازدید شده زیارتگاه چهار انبیا (پیغمبریه) بود.

12 درصد آثار باستانی کشور در قزوین است

حسنعلی اصغری، رئیس کارگروه گردشگری شهر قزوین در تور رسانه‌های داخلی و بین المللی از این شهر گفت: رسانه‌ها جایگاه رفیعی در جامعه دارند و می‌توانند در توسعه صنعت گردشگری مؤثر باشند.

وی افزود: قزوین ۱۲ درصد آثار باستانی کشور را در خود دارد و دارای ۸۲ اثر تاریخی درخور توجه در شهر قزوین است و جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرماسه انسانی شهرداری قزوین گفت: توسعه صنعت گردشگری زمانی محقق می‌شود که ما به عنوان متولیان این حوزه زیرساخت های مورد نیاز را ایجاد و زمینه های گردشگری را معرفی کنیم و در این کار به رسانه‌ها نیازمندیم.

اصغری با اشاره به شعار «قزوین شاداب؛ نزدیک ترین مقصد» خاطرنشان کرد: قزوین، ظرفیت خوبی برای استان‌های نزدیک است و می‌تواند مقصدی ارزان برای تهران و کرج باشد.

اصغری گفت: تلاش ما در کارگروه گردشگری شهر قزوین این است که زمینه‌ای فراهم کنیم تا گردشگران سفر خوبی در قزوین داشته باشند و اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و فرهنگی آغاز کردیم تا این مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه گردشگری قزوین توافقنامه‌ای با ستاد گردشگری تهران منعقد کرده تا بتواند از امکانات و توانایی‌های فی ما بین برای معرفی فرصت‌های گردشگری و توسعه این صنعت برخوردار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز