خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

آغاز ساخت پالایشگاه شهرک صنعتی خان احمد باشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۵۴

ساخت پالایشگاه شهرک صنعتی خان احمد باشت با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت آغاز شد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در آیین گلنگ‌زنی این طرح در شهر باشت گفت: آغاز ساخت پالایشگاه شهرک صنعتی خان احمد باشت، پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری شهرک صنعتی خان احمد باشت با سرمایه گذاری حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا و پیش بینی می‌شود در مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.

رحمانی افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ و زیربنای ۸ هکتار ساخته می‌شود و برای ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی گفت: طرح زیست پالایشگاه تولید بیو اتانول سوختی و کنجاله تخمیری با هدف افزایش عدد اکتان بنزین و بهبود کیفیت سوخت اجرا می‌شود.

تترا اتیل سرب و MTBE به دلیل مضراتی که برای سلامت انسان و محیط زیست دارند حذف شده و بیش از بیست سال است که در کشور‌های توسعه یافته از بیواتانول سوختی برای امتزاج با بنزین در پالایشگاه استفاده می‌کنند و در این طرح اکتان افزای سازگار با محیط زیست و سلامت انسان به بنزین اضافه می‌شود.  

بیواتانول با عدد اکتان ۱۱۱ و داشتن یک اتم اکسیژن بازای دو کربن، استفاده از مواد زیستی و فرآیندی زیستی به عنوان اکتان افزای پاک و سبز شناخته شده و در بیش از ۱۵ کشور دنیا روزانه ۷۵۰ میلیون لیتر بیواتانول تولید و در پالایشگاه‌ها با بنزین مخلوط شده و موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت بنزین می‌شود.

در کشور ما نیز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امتزاج ۱% بیواتانول با بنزین در پالایشگاه‌ها را تصویب کرده که با توجه به مصرف ۵۰ میلیون لیتر بنزین پتانسیل مصرف روزانه ۴ میلیون لیتر بیواتانول وجود دارد.

طرح بیواتانول باشت ظرفیت تولیدی روزانه ۵۵۰ هزار لیتر بیواتانول را دارد که معادل یک بیستم نیازکشور است. علاوه بر بیواتانول در این طرح کنجاله تخمیری خوراک دام به عنوان یک ماده مغذی باپروتئین بالا نیز تولید می‌شود که در چرخه غذایی و صنعت دام و طیور کشور بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز