خبرگزاری کار ایران

علی اکبر مختاری:

ضرورت مدیریت اختلاف نظر اصناف و اتحادیه‌ها/ تخفیف غیر منطقی مردم را به بازار بی‌اعتماد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۹۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تاکید کرد که اصناف و اتحادیه ها برای کاهش مشکلات بیشتر بازار، اختلافات خود را کنار گذاشته و آنها را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر مختاری امروز در نشست ویژه روسای اتحادیه‌های صنفی استان البرز، تاکید کرد: لازم است برای جلوگیری از فشار بیشتر اقتصادی شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که با حداقل اختلافات، صمیمیت و دوستی میان اتحادیه‌ها و اصناف برقرار شود.

وی افزود: باید حداقل برای 3 ماه آینده، شرایط را به گونه ای فراهم کرد که اختلاف نظر کمتر و مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وی افزود: بازار کاملا نیازمند ثبات است و فشار اقتصادی بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و اقدامات محرک بعضی از نهادها، بازار را تحریک می کند.

مختاری گفت: عملکرد برخی از وزارتخانه ها در تهیه کالاها و مایحتاج ضروری مردم، با بی تدبیری پیش می رود و شک برانگیز است لذا باید برای جلوگیری از دامن زدن به مشکلات و فشار اقتصادی با مدیریت درست، بازار را از رکود و التهاب خارج کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز به تعبیر "انتظار تورم" اشاره کرد و گفت: متاسفانه آنقدر گرانی کالا و تورم بالا را تکرار می کنیم که گران فروشی در بازار ترویج پیدا می‌کند در حالی‌که بخشی از گران‌شدن کالای مورد نیاز مردم به ضعف برخی مدیران و مسئولان برمی‌گردد. 

مختاری تصریح کرد: لازم است اقدامات مثبت اصناف و بازاریان که خارج از بدنه دولت هستند و از خود مردم محسوب می شوند، رسانه ای شود و در این صورت اعتماد مردم جلب خواهد شد.

این مسئول استانی با تاکید بر اینکه لازم است قراردادهای اصناف منطقی باشد، اظهار داشت: گاهی حراج و تخفیف‌های معقول در فروش کالا صورت می‌گیرد که ایرادی ندارد و برای جذب مشتری هم مناسب است اما اگر این موضوع به صورت غیر منطقی و با تخفیف غیر واقع صورت گیرد منجر به بی‌اعتمادی مردم خواهد شد که تعزیرات نیز این بی اعتمادی را نمی پسندد و با متخلفان برخورد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: مجموعه تعزیرات همیشه همراه اصناف است و لازم می‌دانیم اصناف، خود نظارت بر اعمال‌شان داشته باشند.

مختاری افزود: همراهی اتحادیه‌ها، کار تعزیرات حکومتی را برای بررسی پرونده‌های مهمتر، آسان خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز