خبرگزاری کار ایران

یک فعال رسانه ای

ارتباطات و تبلیغات اتاق‌های بازرگانی ایران نیاز به خانه تکانی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۳۵

یک فعال رسانه‌ای معتقد است حوزه های روابط عمومی،ارتباطات اطلاع رسانی و تبلیغات اتاق‌های بازرگانی استان‌های کشور نیاز به خانه تکانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد وحید عدالتی که در سال‌های گذشته ارتباط نزدیک با حوزه‌های اقتصادی کشور داشته است گفت:  اتاقهای بازرگانی در این حوزه ها بسیار ضعیفند و اکنون که در آستانه انتخابات اتاق قرار داریم ، وقت آنست که این معضل هم در برنامه های کاندیداها مطرح شده و در دستور کار آنها قرار گیرد. 

این خبرنگار ادامه داد: بسیاری از اعضای اتاق‌های بازرگانی که شامل کارخانجات ، واحدهای تولیدی ، صنعتی ، خدماتی ، معدنی و کشاورزی می شود حتی واحدی به نام روابط عمومی ندارند. 

وی اضافه کرد: در بسیاری از واحدها نیز که واحد روابط عمومی دارند تنها در حد نام است و در مواردی ، کارپرداز شرکت با مدرک تحصیلی سیکل به عنوان مدیر روابط عمومی نیز ایفای نقش می نماید. 

عدالتی با اشاره به ضرورت خانه تکانی در این واحدها اظهارداشت: اتاقها بایستی در دوره جدید نسبت به ایجاد و تتبیت و توسعه سازمان روابط عمومی در واحدهای اعضای خود اهتمام ورزند و درنتیجه توسعه اقتصادی را بدنبال خواهد داشت  . 

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: ارتقای سطح علمی شاغلان در این بخش از طریق ارتباط هر چه بیشتر آنها با دانشگاهها و موسسات آموزشی خصوصا آموزش عالی می تواند به رشد علمی آنها کمک کند.

  وحید عدالتی ، عدم شناخت از قدرت فضای مجازی و عدم بهره گیری آنها از این فرصت ویژه از سوی واحدهای عضو اتاقهای بازرگانی سراسر کشور را از دیگر معضلات این حوزه بر شمرد و تصریح کرد: نمی توانیم با سبک ارتباطی سنتی و قرون وسطایی در بطن جامعه ارتباطی جهانی  بویژه عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن داشت.

 وی ادامه داد: در سیستم روابط عمومی برخی اتاقهای بازرگانی ، ارتباط با رسانه ها بسیار ضعیف وگاها انحصارطلبی خاص و بنوعی جزیره ای  است که این معضل نیز باید در اتاق نهم برطرف گردد. 

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی فعلی گفت: استفاده ازابزارهای رسانه‌ای بهترین روش برای عبور و عرضه فرصت‌ها و قابلیت‌های  اقتصاد داخلی به خارج از کشور خواهد بود و حلقه مفقوده اتاق های بازرگانی در حال حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز