خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر یزد:

شهردار یزد به زودی انتخاب و معرفی می‌شود/ خوب بودن با شهردار خوب بودن متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۴۲

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص انتخاب شهردار گفت: به زودی شهردار یزد انتخاب و معرفی می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، غلامعلی سفید در یکصد و سی و ششمین نشست علنی شورای شهر با تبریک به مناسبت روز زن به تشریح روند انتخاب یزد پایتخت کتاب ایران پرداخت و اظهار داشت: با نظر هیات داوران و با برنامه ای که برای یزد و شهرستان های مختلف ارائه دادند، تصمیم بر ای نشد که یزد پایتخت کتاب ایران باشد.

وی ادامه داد: همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف در استان و شهرداری وشورای شهر موجب شد تا این عنوان به یزد تعلق بگیرد که باید در جهت اجرای این برنامه و عنوان نیز تلاش جدی داشت.

رئیس شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی و مختلف در استان باید در این زمینه برنامه بدهند و جدی پای کار باشند اضافه کرد: مشارکت بخش خصوصی نیز در این زمینه از ضروریات است که باید برای احداث چند واحد کتابخانه نیز اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه مرکزی یزد عنوان کرد: در این زمینه نیز برخی از اقدامات انجام شده و امید است در سال آتی با تداوم کار و به اتمام رساندن پروژه شاهد بهره برداری از آن باشیم.

سفید همچنین با تبریک روز مهندس به مهندسان استان یزد اظهار داشت: امید است بتوانیم با تفکر مهندسی و تعامل بیش از پیش بتوانیم شهری با آرامش برای ریستن مردم داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی موضوع تعیین شهردار یزد اظهار داشت: بر اساس جمع بندی های دو کاندیدا معرفی شده و جلسه قبل که قرار بود برای انتخاب شهردار تشکیل شود به علت نبود یکی از کاندیداها برگزاری جلسه لغو شد.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه فرد خوب بودن با شهردار خوب بودن متفاوت است، افزود: همه آدم ها توانایی انجام هرکاری را ندارند و این به معنای ناتوانی فرد و یا ضعف افراد محسوب نمی شود جون ممکن است در سایر امور توانمند و قوی باشند.

وی با اشاره به وجود برخی نقاط ضعف در بدنه شهرداری و مدیریت شهری گفت: برای نمونه در حوزه حسابرسی ها مشکلاتی وجود دارد و یا شهرداری در رسیدگی به مسائل اجتماعی شهر برنامه ای نداشته و به سمتی می رویم که مسائل اجتماعی شهرها از مسائل اصلی است و لارم است در این زمینه نیز برنامه ارائه شود.

سفید با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر که مشتاقیون را برای پست شهرداری پیشنهاد دادند مخالف عوارض پیشنهادی سرپرست شهرداری یزد هستند، خاطرنشان کرد: این افراد تمام قد در برابر تعرفه عوارض ایستادند و به شکل های مختلف اعتراض کردند و موضوع را به سطح جامعه کشاندند بنابر این چطور به عنوان شهردار می توان با این افراد کار کرد و انتظار داشت از شهردار حمایت کنند.

وی همچنین در خصوص عدم حضور زینی وند در این نشست اظهار داشت: پیشنهاد دیگری از سوی وزارت کشور به زینی وند ارائه شده که درخواست بررسی بیشتر و مهلت زمانی داشتن لذا تا یکی دو روز آینده گزینه نهایی شهرداری انتخاب و معرفی خواهد شد.

سفید اضافه کرد: گزینه های دیگری نیز برای تصدی پست شهرداری یزد خواهیم داشت که قطعا با اکثریت آرای شورا به گزینه مطلوب خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز