خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور:

جمعیت همیاران، نیروی اجتماعی تأثیرگذار کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۲۹۰

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: جمعیت همیاران، نیروی اجتماعی تأثیرگذار کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن صدیق در نخستین نشست ملی دانش افزایی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور اظهار داشت: جمعیت همیاران کانونی برای پیوند، همزایی و تلاش چندجانبه، مشارکت و توسعه ملی هستند.

وی با اشاره به تغییرات اجتماعی کشور گفت: حرکت از سمت سنّت به مدرنیته تغییرات اجتماعی به همراه داشته است که منجر به خلق نیازهای جدید شده است.

معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه جمعیت همیاران متعلق به همه مردم است نه متخصصین گفت: ظرفیت ایجاد شده برای همیاران می تواند با تلاش و فکر باز، آنها را به نیروی اجتماعی کشور تبدیل کند.

وی اظهار داشت: در گذشته زندگی مردم در پاتوق‌های اجتماعی وجود داشت و امروز این پاتوق‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند و جمعیت همیاران بهترین فضا برای تعامل مردمی است.

صدیق ترکیب تخصص، مردم مسئول، آگاه و دانا که تلاش بر آن استوار است را ویژگی همیاران دانست و گفت: در جمعیت همیاران کسی بر کسی برتری ندارد و کار داوطلبانه است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد هم در این آیین گفت: زمانیکه هنوز بخش دولتی کار مردمی را تجربه نکرده بود بهزیستی بسیاری از فعالیتهایش را به سمت مردم برد.

جلیل عفتی ادامه داد: امروز همه فعالیت‌هایی که در بهزیستی انجام می‌شود یک هزارم فعالیت مردم است و نتایج آن را در این چند دهه می بینیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همیاران سلامت روان اجتماعی کشور را سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: امروز باید این سرمایه عظیم اجتماعی را مدیریت و بهبود بخشیم.

وی افزود: اگر حضور، همراهی و مشارکت مردم و خیر جمعی را داشته باشیم شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: اگر مسایل و مشکلات کشور را با مردم به اشتراک بگذاریم بسیاری از  مشکلات فرا روی توسعه و رفاه جامعه حل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کار جمعی در دین اسلام گفت: رمز این مهم فراهم آوردن بستر مشارکت و حضور مردم در جامعه است به نحوی که مردم خود صحنه گردان باشند و ما از امکان و توان مردمی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، نخستین نشست ملی دانش افزایی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور به میزبانی بهزیستی استان یزد صبح امروز آغاز و به مدت دو روز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز