خبرگزاری کار ایران

علوی مقدم به ایلنا خبر داد:

فعالیت 400 نفر از بانوان مشهدی در تاکسیرانی مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۲۱۶

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در حوزه تاکسی‌های شهری مشهد حدود 400 نفر از بانوان فعالیت دارند.

مهدی علوی‌مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: حدود 400 نفر از بانوان در قالب تاکسی‌های ویژه بانوان در خطوط شهری فعالیت دارند و حدود 60 درصد از سرویس مدارس نیز برعهده بانوان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در طول سال برای بانوان تاکسیران برگزار می‌شود، افزود: باشگاه فرهنگی و اردوهای مختلف در جهت ایجاد نشاط بانوان در طی سال برگزار می‌شود؛ همچنین در حوزه ورزش 8 تیم ورزشی بانوان تشکیل شده و باشگاه خانوادگی ویژه فعالیت‌های فرهنگی راه‌اندازی شده است.

علوی‌مقدم به برگزاری مراسمی جهت تکریم از تاکسیرانان با حضور مسئولان اشاره کرد و گفت: در این مراسم 2 نفراز بانوان تاکسیران مفتخر به دریافت لوح خادم یاری تاکسیرانی شدند و امیدواریم این طرح توسعه پیدا کند و تعداد بیشتری از بانوان این لوح را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه 50 درصد شهروندان را بانوان تشکیل می‌دهند، تقویت شبکه بیسیم بانوان را با جذب نیروی خانم در این حوزه در دستور کار داریم.

علوی‌مقدم در پاسخ به پیامک یکی از تاکسیرانان مبنی بر اینکه بعضی از رانندگان بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: بیمه رانندگان یک موضوع کشوری است و براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها دولت موظف شده است که معادل 13.5 درصد از حق بیمه رانندگان را پرداخت کنند و 13.5 درصد هم برعهده راننده باشد ولی این موضوع در سال 92 به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شد و رانندگانی که از سال 92 به بعد ثبت‌نام کردند در لیست بیمه قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر از رانندگان تاکسی مشهد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 1500 نفر متقاضی بیمه هستند، اظهار داشت: بر این اساس، ادامه بیمه رانندگان دارای بیمه تامین اجتماعی منوط به تامین اعتبار از سوی دولت است و در همین راستا پیگیری‌های متعددی از سوی شهرداری مشهد و سازمان تاکسیرانی صورت گرفته است که حداقل اعتبار بیمه این رانندگان پایدار باشد.

علوی‌مقدم تصریح کرد: طی مذاکرات متعدد از سوی سازمان تاکسیرانی، ردیف اعتبار بیمه تاکسیرانان در بودجه سال 98 به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی فرستاده شده که پس از تصویب در صحن علنی مشکل بیمه رانندگان دارای بیمه رفع خواهد شد ولی همچنان پیگیر بیمه رانندگان متقاضی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز