خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی شهردار اصفهان خبر داد:

خط دو مترو اصفهان در 3 فاز احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۹۰

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل خط دو متروی اصفهان در هفته جاری، گفت: این خط شامل 24 ایستگاه است که در سه فاز به طول 24.5 کیلومتر ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، جواد شعرباف اظهار کرد: این خط از شمال غربی اصفهان در جاده حبیب آباد آغاز می‌شود و در مسیر شهرک امام حسین(ع)، زینبیه، عاشق اصفهانی، میدان قدس، میدان امام علی (ع)، چهاراه شکرشکن، چهارراه فلسطین و میدان امام حسین (ع)، دارای ایستگاه هایی خواهد بود.

وی ادامه داد: این ایستگاه ها از محور خیابان طالقانی به بیمارستان کاشانی، از اتوبان شهید خرازی به خیابان مدرس نجفی امتداد می یابد و در نهایت به ایستگاه میدان شهدای خمینی شهر ختم خواهد شد.

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: طول خط دوم مترو از ایستگاه شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) 7.8 کیلومتر و از ایستگاه میدان امام علی (ع) تا خیابان مدرس نجفی 6.7 کیلومتر است که ساخت این دو بخش جزء اولویت های ما در پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان است.

وی با بیان اینکه احداث فاز اول خط دوم متروی اصفهان حدود یک سال است که آغاز شده و قرارداد ساخت 4 ایستگاه آن منعقد شده ، گفت: این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه‌های شهرک امام حسین (ع) (دارک)، عاشق اصفهانی، زینبیه و عمان سامانی (مهدیه) است که عملیات اجرایی سازه‌نگهبان آنها از سال گذشته آغاز شده است.

شعرباف با اشاره به آغاز عملیات عمرانی حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان و انعقاد قرارداد با پیمانکار در این زمینه، اظهار کرد: خرید کاترهد دستگاه "تی بی ام" نیز طی ماه های گذشته از سوی پیمانکار و طی قرارداد با یک شرکت آلمانی انجام شد و پس از حمل ترافیکی آن به شهر اصفهان و محل استقرار ماشین حفار، کاترهد نصب شد.

ساخت دو تونل رفت و برگشت مترو از شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع)

وی با بیان اینکه دو کاترهد طی این قرارداد خریداری شد اما یک دستگاه آن از گمرک ترخیص شده است، افزود: به دلیل برخی مسائل مالی برای ترخیص هنوز موفق به ترخیص تیغه دوم نشده ایم که البته در آینده این دستگاه نیز ترخیص و به منظور افزایش سرعت کار در عملیات عمرانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان افزود: در حال انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات عمرانی از ایستگاه مدرس نجفی هستیم تا در میدان امام علی (ع) ایستگاه ها به هم برسند.

وی از ساخت دو تونل رفت و برگشت از شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) در عملیات عمرانی خط دوم متروی اصفهان خبر داد و افزود: از میدان امام علی (ع) نیز یک تونل تا خیابان مدرس نجفی با دستگاه حفاری به قطر 9 متر ساخته می شود.

شعرباف بیان کرد: هزینه عملیات عمرانی از ایستگاه حبیب آباد با دپوی تجهیزات، تعمیرات و اجرای خط بیش از 6 هزار میلیارد تومان است. همچنین هزینه خرید واگن و تجهیزات مخابراتی و برق مترو در خط دوم نیز 600 میلیون یورو برآورد شده است.

وی اظهار کرد: هزینه ساخت ایستگاه های مترو با شهرداری اصفهان است و دولت نیز باید هزینه تجهیزات قطار شهری را تامین کند.

مشاور عالی شهردار اصفهان افزود: در صورتی که عملیات عمرانی در خط دوم به خوبی پیش رود، ایستگاه های میدان امام حسین(ع) تا مدرس نجفی که شامل 3.5 کیلومتر و 5 ایستگاه است با اولویت نخست بهره برداری خواهد شد و امیدواریم عملیات عمرانی این بخش هم از سال آینده آغاز شود. گفتنی است خط دو قطار شهری اصفهان از بلوار شهید غفاری واقع در زینبیه آغاز می شود و در ابتدای خیابان کهندژ خاتمه می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز