خبرگزاری کار ایران

سارا دشت گرد:

سهم مدیریت بانوان در شهرداری کرج کمتر از 5 درصد است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۶۵

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: سهم زنان از پست‌های مدیریتی شهرداری کرج کمتر از پنج درصد است.

به گزارش ایلنا، سارا دشت‌گرد در همایش توسعه سرمایه فردی بانوان و مدیریت شهری، اظهار کرد: حدود یک و نیم سال از فعالیت شورای پنجم می‌گذرد و طی این مدت به فراخور توان و امکانات پیگیر اجرای مصوبات حوزه بانوان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشورهای در حال توسعه به‌رغم حمایت‌های صورت گرفته، زنان هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده و در رده‌های مختلف مدیریتی کمتر از تخصص، توانمندی و تجربه آنها استفاده می‌شود.

وی افزود: هر سال به تعداد زنان شاغل کشور اضافه می‌شود اما واقعیت این است سهم پیشرفت آنها در ادارات و سازمان‌ها متناسب با جمعیت آنها نیست.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 940 پست مدیریتی در شهرداری کرج وجود دارد که سهم زنان از آنها کمتر از پنج درصد است.

وی توضیح داد: برای اینکه زنان در جامعه ما بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند، موانع مختلفی وجود دارد که نگرش اجتماعی و فرهنگی حاکم  یکی از مهمترین آنها است.

عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه نگرش عموم جامعه به مشاغل رده بالای مدیریتی مرد سالارانه است که همین امر حرکت رو به جلوی زنان رابا مشکل مواجه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این نگرش باعث شده زنان به‌رغم تخصص و توانمندی‌های زیاد در اغلب ادارات در حد تایپیست و کارشناس باقی بمانند.

وی گفت: بارها و بارها زنانی را برای تکیه بر صندلی‌های مدیریتی در شهرداری معرفی کرده‌ایم ولی متاسفانه با جمله‌هایی مثل «این شغل مردانه است»، «سختی‌های زیادی دارد»، «زنان از پس انجام مسئولیت‌های آن بر نمی‌آیند» و ... مواجه شده‌ایم.

وی افزود: اتفاقا به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و نگاه جزئی زنان به مسائل می‌توان از توانمندی‌های آنها در معاونت معماری، سیما و منظر شهری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردان اغلب با تزریق نگرش‌های نادرست خود میل به پیشرفت را در زنان از بین برده و این طریق فرصت بهره‌مندی آنها از جایگاه‌های شغلی برابر را از آنها می‌گیرند.

دشت گرد: برای اصلاح وضعیت موجود باید جامعه را به این باور برسانیم که نگاه جنسیتی و باورهای قدیمی نسبت به زنان نمی‌تواند مانع از پیشرفت آنها و گرفتن سهم‌شان شود.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: علاوه بر نگاه حاکم، بسیاری از زنان هنوز به اعتماد بنفس و خودباوری کافی برای اینکه می‌توانند نرسیده‌اند و توانمندی‌های خود را باور ندارند.

رئیس پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر گفت: زنان باید خودشان سهم خود را برای تکیه به صندلی‌های مدیریتی بگیرند و در این مسیر از هیچ چیز نترسند.

وی گفت: باید با تلاش به جایی برسیم که  شایسته سالاری اولین مبنا برای دستیابی به پست های مدیریتی باشد و نگاه صرف جنسیتی در این حوزه از میان برداشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز