خبرگزاری کار ایران

نحوی نژاد مطرح کرد؛

جشنواره بین‌المللی هنری معلولین سال آینده در مشهد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۶۱

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی معلولان در مشهد مقدس در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد؛ حسین نحوی‌نژاد امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی نمایش رادیویی افراد دارای معلولیت در مشهد گفت: خراسان رضوی با ابتکاراتی که در زمینه‌ی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری معلولین و توانمندسازی فرهنگی اجتماعی آنها دارد زمینه‌ی مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی معلولین است.

وی در خصوص وضعیت بودجه‌ای توانبخشی در سال 98 گفت: با مصوبات خوبی که مجلس داشته اطمینان داریم که وضعیت بودجه توانبخشی در قسمت مراکز غیر دولتی، حق پرستاری، مستمری‌‌ها و معیشت معلولین در سال آینده بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی بیشترین افزایش اعتبار بودجه 98 را در بین دستگاه‌های دولتی دارد.

وی با بیان اینکه هدف از بیان گزارش کار سازمان بهزیستی، انعکاس عملکرد نظام و سازمان بهزیستی در خصوص حل مشکلات معلولین و نیز توجه دادن مکرر جامعه به مسائل این عزیزان است گفت: اینکه معلولین ما احساس زندگی خوب داشته باشند و مسئله‌ی الحاق اجتماعی به صورت کامل محقق شود شرایطی است که فعلا فاصله‌ی زیادی با آن داریم اما تمام توان و تلاش سازمان بهزیستی برای رسیدن به این مرحله صرف می‌شود.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکلات معلولین در جامعه، فرهنگی و مربوط به نگاه جامعه است و با مسائل مالی ارتباط ندارد که این مشکل باید با تبلیغات، اطلاع‌رسانی مستمر، فرهنگ‌سازی و همکاری گسترده‌تر رسانه‌ها تغییر کند.

وی با اشاره به جشنواره‌های فرهنگی هنری با محور توانمندسازی معلولین ادامه داد: این جشنواره‌ها نشان داده که اگر معلولین با ابزار توانمندسازی فرهنگی از خانه خارج شوند راه خود را در جامعه پیدا می‌کنند.

وی استفاده از زبان هنر برای بیان توانمندی‌های معلولین را مرهون تلاش مسؤول امور هنری سازمان بهزیستی کشور دانست و گفت: خانم دکتر فخری که در این مراسم حضور دارند این ابتکار را زمینه‌سازی کردند که باید از ایشان تشکر کرد که این راه را برای توانمندسازی و استقلال معلولین باز کردند.

نحوی نژاد خاطر نشان کرد: زمینه‌های فعالیت هنری، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند که مهارت‌های فردی آنها آشکار شده و مسیر آینده‌ی شغلی‌شان نیز مشخص می‌گردد. وی بیان داشت: فعالیت هنری، زمینه‌ی اشتغال پایدار معلولین را فراهم می‌کند.

وی در خصوص اعتبارات هنری در بودجه 98 گفت: دو محل برای اعتبارات این بخش در نظر گرفته شده که یکی از آنها اعتبارات قانون هدفمندی یارانه‌هاست که مبالغ حاصل از قطع یارانه اقشار مرفه، به کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: قسمت دوم نیز اعتبارات قانون جامع حمایت از معلولین است که تا حدودی خیال ما را از بابت مستمری‌ها و حق پرستاری آسوده کرد و می‌توانیم به بحث‌های گسترده‌تری در زمینه کارهای فرهنگی، گردشگری و هنردرمانی بپردازیم.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر همدردی با هموطنان معلول که مشکل معیشتی داشتند بسیاری از جشنواره‌هایی را که برنامه‌ریزی کرده بودیم اجرا نکردیم اما سال آینده چون وضعیت اعتبارات آن قسمت‌ها بهتر می‌شود می‌توانیم جشنواره‌ها را در سطح استانی، ملی و حتی بین‌المللی برگزار کنیم که جشنواره‌ی بین‌المللی هنری معلولین را در خراسان رضوی برگزار می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز