خبرگزاری کار ایران

علوی مقدم خبر داد:

افزایش وام نوسازی تاکسی های فرسوده به 40 میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۵۸

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در حال انجام مذاکراتی هستیم تا در کنار ادامه روند طرح نوسازی تاکسی های فرسوده میزان وام خرید تاکسی های جدید را که در دوره قبلی 20 میلیون تومان بوده است را به حداقل 40 میلیون تومان افزایش دهیم .

به گزارش ایلنا از مشهد؛ سید مهدی علوی مقدم در خصوص اقدامات انجام شده برای نوسازی تاکسی های فرسوده با توجه به مشکلات اقتصادی افزود: در طرح قبلی نوسازی تاکسی های فرسوده که با کمک اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشورانجام شد 60 هزار تاکسی فرسوده در کشور نوسازی شد در حالی که طبق قراردادی که میان بانک های عامل ، ایران خودرو و شهرداریها منعقد شده بود باید این طرح تا نوسازی 90 هزار تاکسی ادامه پیدا می کرد.

وی اضافه کرد: اما این طرح سال 96 به دلیل مشکلات در تامین منابع و تامین خودرو توسط خودروسازان پیش آمد این طرح متوقف شد، شهرداری مشهد ولی با این وجود اتحادیه تاکسیرانی در حال تلاش و پیگیری است تا با توجه به شرایط اقتصادی جدید و محدودیت تولید خودرو سهمیه ای را از ایران خودرو برای نوسازی تاکسی های فرسوده ناوگان تاکسیرانی مشهد بگیرد و نوسازی تاکسی ها را ادامه دهد.

علوی مقدم با بیان این که طرح های دیگری از جمله تغییر پلاک خودروهای شخصی به تاکسی را نیز در دست بررسی و اجرا داریم، اظهار کرد: براساس این طرح پلاک خودروهایی که در این حوزه فعال هستند و مدل بالایی دارند می توانند تبدیل به پلاک تاکسی شوند و از آن طرف نیز خودروهای فرسوده ای که در تاکسیرانی فعال هستند تبدیل به پلاک شخصی شوند که این اقدامات در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: در مجموع تاکسیرانی مشهد در اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده خوب عمل کرده است و اکنون متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی مشهد 5.8 سال است که میانگین خوبی است.

وی گفت: تاکنون و در آغاز طرح نوسازی تاکسی های فرسوده 5200 دستگاه تاکسی نوسازی و 6000 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کرده ایم اما با این وجود اگر هرساله اقدام به نوسازی بخشی از تاکسی های فرسوده نکنیم میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی افزایش پیدا می کند که امیدواریم با پیگیری هایی که از سوی اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشور انجام می شود نوسازی را در سال آینده ادامه دهیم.

وی با اشاره به این که اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات تاکسیرانان دو طرح خوب را در حال اجرا کردن دارد اظهارکرد: یکی از این طرح ها با همکاری شرکت کویرتایر اجرا شد که طی آن توانستیم سهمیه لاستیک برای تاکسی ها را به قیمت فروش کارخانه در نظر بگیریم که براساس این طرح تاکنون 100 هزار لاستیک در کشور توزیع شده و 3 میلیارد تومان صرفه جویی برای رانندگان در بر داشته است.

علوی مقدم افزود: همچنین با توافق میان بانک مهر ایران و بیمه آرمان مبلغ 3 میلیون تومان جهت بیمه خدمات بیمه بدنه، شخص ثالث و بیمه تکمیلی با تخفیف و اقساط یکساله بدون کارمزد به تاکسیرانان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز