خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان تاکید کرد:

برنامه‌ریزی‌ها نباید برای معیشت کشاورزان مشکل ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۱۲

استاندار لرستان گفت: برنامه‌ریزی‌ها نباید برای معیشت کشاورزان مشکل ایجاد کند و باید شرایط آنان را نیز در نظر داشت.

به گزارش ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان هدف از تشکیل این نشست را معطوف به افزایش بهره وری آب و جلوگیری از ایجاد مشکل در کشت محصولات کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به بارندگی خوبی که طی سال جاری داشتیم و ادامه نیز دارد استدلال بر این است که کشاورزان ما در تامین آب مشکلی نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: تحت هر شرایطی آب ارزشمند و گران‌قیمت است و باید حداکثر و در عین حال بهترین استفاده را از آن داشته باشیم.

استاندار لرستان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و شرکت منابع آب استان با یکدیگر در جاهایی که مشکل آب داریم ترکیب کشت به‌ویژه محصولات آب‌دوست را مشخص و کنترل کنند.

وی افزود: برنامه ریزی‌های ما نباید باعث ایجاد مشکل در معیشت کشاورزان شود و باید شرایط آنان را نیز در نظر داشت.

خادمی با بیان اینکه کشاورزان ما به دلیل نداشتن آشنایی با روش کارهای جدید اراضی خود را با قیمت پایین به دیگران اجاره می‌دهند، خاطرنشان کرد: در بعضی از دشت‌ها سرمایه‌گذاری و ایستگاه‌های پمپاژ و آبیاری تحت فشار ایجاد کرده‌ایم تا کشاورزان از آن بهره ببرند.

مقام عالی رتبه استان به کشاورزان لرستانی توصیه کرد: با توجه به وضعیت خوبی که محصولات کشاورزی دارد سعی کنید اراضی را خود کشت کرده چراکه درآمد حاصل از آن برای خودتان است و از طرفی دلسوزی شما نسبت به زمین‌ها بیشتر از دیگران است.

وی تصریح کرد: در این خصوص برخی شهرستان‌ها به عنوان پایلوت تلاش خواهند کرد که کشاورزان با آشنایی کارهای جدید و اقدامات فرهنگی، ترویجی قانع شوند که از دادن اجاره زمین‌های خود به دیگران امتناع کنند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سد مروک در استان با ظرفیت 105 میلیون مترمکعب طراحی شده است، عنوان کرد: این در حالی است که این سد طی سال جاری کمتر از 40 میلیون مترمکعب آب دارد و با توجه به بارندگی‌های خوب هنوز آب آن تکمیل نشده است.

وی دلیل کامل نشدن آب سد مروک را ساخت هم‌زمان سد دیگری بنام کمال صالح دانست و افزود: بخش عمده آب حوزه آب‌ریز در سد کمال صالح واریز می‌شود و آب کمتری به این سد می‌رسد که قرار شد در شورای فنی مشاورین طرح دلیل این اشتباه را توضیح دهند و در صورد دلیل موجه به مراجع قانونی سپرده خواهند شد.

 

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز