خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد:

مشوق‌های تعرفه عوارض دیده نشد/ 4 عضو معترض حتی یک دقیقه هم حضور نداشتند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۱۶

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد با اشاره به ویژگی‌های تعرفه عوارض مصوب شورای شهر یزد گفت: متاسفانه در جنجال و هیاهوی ایجاد شده علیه تعرفه عوارض، مشوق‌های تعرفه عوارض دیده نشد.

ونوس عامری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا پیرامون حواشی پیش آمده در صحن شورا و اظهار نظر معترضان تعرفه عوارض مصوب شده اظهار داشت: لازم بود تمام بخش‌های تعرفه برای تصویب تعرفه عوارض دیده می‌شد و همین اتفاق نیز افتاد و ساعت‌ها کار شد و در نهایت جمع ‌بندی آن در صحن علنی شورا اعلام و تصویب شد.

وی با بیان اینکه بین اعضای شورای شهر دعوا نیست و اختلاف نظرهایی است که با کم‌حوصلگی برخی اعضا کار را از فضای شورا خارج می کنند ادامه داد: هرسال باید تعرفه عوارض را مصوب کنیم که 30 بند دارد و هر یک ساعت کار می‌برد و در دستور کار همه کمیسیون ها و اعضا است که باید همه نظر بدهند و یکدیگر را قانع کنند.

عامری با بیان اینکه کلیات و تغییرات عمده تعرفه عوارض در صحن علنی شورا بررسی و تصویب می شود اضافه کرد: در صحن علنی فرصت چکش کاری تعرفه عوارض نیست لذا همه را دعوت می کردیم اما معترضان ظرف یک ماه که کمیسیون تشکیل شد تنها یک نفر از 4 عضو معترض برای یک ساعت و نیم حضور داشت و سه نفر دیگر حتی یک دقیقه هم در جلسات کمیسیون حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه امکان بررسی و طرح موضوع حتی در خارج از کمیسیون برای شفاف سازی وجود داشت اظهار کرد: متاسفانه 4 عضو معترض شورا حتی در این زمینه هم اقدامی نداشتند تا چالش های ذهنی و سوالات خود را برطرف کنند و از سویی بدون پیش زمینه و آگاهی از تغییرات، نسبت به تعرفه عوارض که به نفع مردم است و مشوق هایی هم دارد معترض شدند و بیانیه دادند و نامه نوشتند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد با اشاره به اینکه هیات تطبیق وظیفه‌ای دارد که بر اساس قانون به آن عمل می‌کنند گفت: متاسفانه اعضای معترض شورای شهر یزد دموکراسی صحن شورا را زیر سوال بردند و حتی وقتی به مناظره هم دعوت شدند حاضر نشدند به بررسی موضوع پرداخته و مطلع شوند.

وی همچنین از ورود نهادهای نظارتی و بازرسی به موضوع تعرفه عوارض خبر داد و افزود: دلیل ترک صحن شورا توسط آقای پاکنژاد، تذکر آیین نامه ای بود که رئیس شورا به او داد چراکه به عنوان عضو مخالف در خصوص تعرفه عوارض پیرامون نامه به هیات تطبیق صحبت کرد و پس از تذکر آیین نامه ای، صحن شورا را ترک کرد.

عامری با بیان اینکه به ترتیب دو عضو دیگر معترض هم صحن شورا را ترک کردند و چون یک عضو غیبت داشت متاسفانه صحن شورا از حد نصاب افتاد و از رسمیت خارج شد عنوان کرد: بر اساس جدولی که تهیه شده اگر آنچه مورد نظر اعضای معترض شورا است(پی دارایی) مصوب و اعمال شود مردم ضرر بیشتری متحمل خواهند شد اما آنچه که امروز مصوب شده نفع مردم را نیز به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه عوارض محلی به عهده شورا است و شورا می تواند انتخاب کند خاطرنشان کرد: نظر مخالفان تعرفه عوارض بر این است که ملاک باید آنچه دارایی به عنوان پی مشخص کرده باشد در حالیکه در نظر گرفتن پی دارایی حداقل1.5 و حداکثر 11 برابر بیش از آنچه الان مصوب شده بیشتر و سنگین تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد تصریح کرد: اعضای مخالف و معترض شورای شهر یزد شعار مردم می دهند و آنچه در این زمینه در ذهن دارند به نفع مردم نیست در حالیکه تصویب تعرفه عوارض به صورت فعلی به نفع مردم کم درآمد است.

وی عنوان کرد: تعرفه عوارض تصویب شده مشوق‌ها و معافیت‌هایی دارد از جمله برای خیریه‌ها، حوزه گردشگری و شرکت های دانش بنیان که معافیت های خوبی در نظر گرفته شده است.

عامری با بیان اینکه در آینده نزدیک نیمی از جمعیت یزد را مهاجران تشکیل خواهند داد افزود: متاسفانه تخلف در یزد ارزان است و اگر با تخلفات به طور جدی برخورد نشود مهاجران به دلیل اختلافات فرهنگی در مناطقی ساکن می شوند که با تخلف های زیادی نیز همراه است و انتخاب مردم یزد هم نبوده و از آسیب های آن نیز رنج خواهند برد.

وی بیان داشت: شهر یزد و مردم نیاز به همدلی دارند و مردم توان این را ندارند که با حرف و حدیث‌های کذب و بی پایه ذهن مشوش داشته باشند و با افکار آشفته امورات بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز