خبرگزاری کار ایران

احمدپور به ایلنا خبر داد:

آغاز عملیات لوله‌گذاری خط انتقال آب سد طالقان به آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۵۴

فرماندار شهرستان آبیک از آغاز عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک خبر داد.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: خط انتقال آب از مخزن به شهر آبیک به طول ۱۷ کیلومتر است که با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و توافقات صورت گرفته  با شرکت توسعه خط لوله هامون در این هفته، نخستین محموله لوله برای تامین هشت کیلومتر از این مسیر وارد شهرستان آبیک شده و عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهر آبیک آغاز شده است.

وی افزود: برای انتقال آب از محل مخزن تا شهر آبیک، لوله‌های ۵۰۰ میلیمتر چدن داکتیل مورد نیاز بود که تهیه شده و از محل مخزن  به بالا لوله‌های چدن داکتیل ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰  مورد نیاز است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: بنا بر اظهارات مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین هزینه انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک نیازمند اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

احمدپور مطرح کرد: پروژه مذکور تا پایان شهریور سال 98 به پایان می‌رسد و مردم شهر آبیک به عنوان نخستین شهر در استان از آب شرب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کلنگ پروژه طرح آبرسانی انتقال آب سد طالقان به استان قزوین سوم اردیبهشت ماه سال 96 به صورت ویدئوکنفرانسی به زمین زده شده است و مقرر شده 14 شهر و 194 روستای استان قزوین زیر پوشش آب سد طالقان قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: محل اجرای پروژه مذکور شهرهای آبیک، خاکعلی، محمدیه، شریفیه، الوند، قزوین، محمودآباد نمونه، اقبالیه، ارداق، تاکستان، نرجه، ضیاءآباد و خرمدشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز