خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم مطرح کرد:

بی‌توجهی خودروسازان به طراحان و نخبگان داخلی/ کیفی‌سازی و ارائه آموزش‌های هدفمند در دستور وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۳۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه عملکرد مطلوب دانشگاه‌ها در کشور تاکید کرد: خودروسازان جهان از طراحان ایرانی بهره می‌برند در حالی که خودروسازان به طراحان و نخبگان داخلی بی توجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی در سفر به یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تامین نیروی انسانی تحصیلکرده در کشور گفت: در طول این ۴۰ سال گذشته توفیقات خوبی حاصل شده و به لحاظ نیروی متخصص تحصیل کرده وابستگی به کشورهای دیگر نداریم.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: در دنیا تحصیل‌کردگان ایران را به عنوان تحصیل‌کردگان کیفی متوسط می‌شناسند و افتخار است که بعضا فارغ‌‌التحصیلان ما به عنوان استاد دانشگاه در کشورهای دیگر نیز تدریس می‌کنند.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بهترین طراح یکی از بهترین تولید کنندگان خودروی جهان نیز ایرانی است، تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت در داخل کشور برای استفاده از ظرفیت نخبگان وجود ندارد.

غلامی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: باید وضعیت دانشگاه‌ها بهتر شود بنابراین کیفی‌سازی و هدفمند کردن واحدهای آموزش عالی در کشور دو محور اصلی ساماندهی آموزش عالی هستند.

وی به پیشرفت‌های حاصل شده در آموزش عالی به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با مجموعه‌های نظامی کشور پیشرفت‌های خوبی حاصل شده چون متقاضی استفاده از علم دانشگاه بودند.

وزیر علوم با اشاره به مهارت‌های کسب شده در حوزه پزشکی و درمانی ابراز داشت: خوشبختانه در این حوزه نیز مهارت و توانایی وجود دارد لذا اگر از توانمندی دانشگاه‌ها و دانشجویان استفاده شود پیشرفت و توفیق نیز حاصل خواهد شد.  

غلامی با تاکید بر توسعه فرهنگ مراجعه به دانشگاه و تقویت ارتباط با دانشگاه در حوزه‌های مختلف بیان کرد: متاسفانه صنایع به سمت دانشگاه‌ها حرکت نکرده و چون فضای رقابتی وجود ندارد از این ظرفیت استفاده چندانی نمی‌کنند.

آیت‌الله ناصری، امام جمعه شهر یزد هم در این دیدار یادآور شد: جوان‌های ما چه در بین دانشگاهیان و چه مدرسه‌ای‌ها آنطور که باید صاحب فکر و اندیشه و نوآوری شوند، نیستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نباید فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشند و دانشجو باید در حین تحصیل بتواند کارآفرینی را شروع کرده و پس از فارغ‌التحصیلی دیگران را هم به کار بگیرد.

به گزارش ایلنا، وزیر علوم به مناسبت تاسیس سالروز دانشگاه یزد همچنین بازدید و افتتاح چند پروژه در دانشگاه‌ها و پارک فناوری استان سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز