خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

برگزاری اولین یادواره شهدای جاوید نام در قوچان

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۷۲

یادواره شهدای جاوید نام همزمان با رونمایی از آلمان مزار شهدای دانشگاه آزاد واحد قوچان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قوچان، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با حضور در اولین یادواره شهدای جاوید نام، شهیدان را مظهر همه عشاق عالم دانست و درباره آنان گفت: شهدا همنشین از ما بهتران شدند و امیدوارم عاقبت ما هم همنشینی با شهیدان باشد.

وی درباره برگزاری این برنامه یادآور شد: این برنامه برگزار شده تا با زبان دل و پای سر اینجا بیاییم و دلبستگی خود در را خدمت این به عرش رفته‌ها عرض کنیم تا نگاهی هم با ما و بازمانده‌ها بیندازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با عنوان اینکه ما در ایران اسلامی با شهدای کربلا خیلی مانوسیم، تاکید کرد: اسلام آنقدر عظیم و بزرگ و باشکوه و پر ابهت است که در طول زمان جان بهترین خلق عالم برای حفاظت از این دین خداوند صرف شده است.

وی با بیان اینکه بعد پیروزی انقلاب اسلامی خیلی‌ها  تلاش کردند اسم و انتصاب‌های دیگری برای آن بگذارند، اظهار داشت: نهضت ما حسینی و انقلاب ما اسلامی است، دموکراتیک نیست و عناوین غربی و شرقی به آن نمی‌چسبد.

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: منطق شهیدان نیز چه با نام چه گم نام، چه شهدای انقلاب باشند و یا دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعین حریم همگی آنها بر این اصل بودند که جان‌شان را برای دین فدا می‌کنند و این جان فدایی وجود داشته و ادامه دارد و گفته‌اند این راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و تا ابد مزار شهیدان زیارتگاه عاشقان و دلدادگان خواهد ماند.

وی با اشاره به وقایعی که چند روز پیش تروریست‌های تکفیری و عوامل نیابتی نظام سلطه در اتوبوس حامل مدافعان حریم حرم انظام اسلامی بوجود آوردند، تصریح کرد: آنان  به صورت بزدلانه این اقدام را انجام دادند که قطعا انتقام خون به ناحق ریخته شده این عزیزان گرفته خواهد شد.

وی همچنین به عامل برپایی و قدرت انقلاب اسلامی در طول این 40 سال اشاره کرد و افزود:  انقلاب اسلامی به پشتوانه همین جهادها، ایثار ها، از خودگذشتگی‌ها و گمنامی‌ها در اوج اشتهار در عرش اعلی ادامه یافته و شهادت این عزیزان حریم امن نظام در آستانه 40 ساله دوم انقلاب این نکته را یادآوری می‌کند که عشق مسیر خود را باز می‌کند. در واقع این شهیدان همیشه پای کار بوده‌اند و 40 سال دشمنان انقلاب با هر ترفند و کلک و حمله و جنایتی که خواسته‌اند ما را از ادامه‌ی راه پشیمان کنند و برگردانند نتوانسته‌اند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه، رهبر انقلاب هر 40 سال را یک گام معرفی کرده‌اند، اذعان داشت: ایشان فضایی را ترسیم و تحلیل کرده‌اند آن هم یک تحلیل منطقی و فرا تحلیل علمی از شرایط امروز و بایسته‌هایی که باید دنبال کنیم که در آن 7 راهبرد اساسی در اختیار جوانان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان نظام اسلامی قرار داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز