خبرگزاری کار ایران

کندی تردد کامیون‌ها به دلیل آبگرفتگی پایانه مرزی دوغارون

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۵۰

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: آبگرفتگی پایانه مرزی دوغارون سبب کندی تردد کامیون‌ها شده است.

به گزارش ایلنا ؛ کریم نوایی نظامی گفت: این معبر رسمی در نقطه صفر مرزی تایباد و افغانستان روزانه محل تردد حدود 400 دستگاه کامیون است و طی چند روز اخیر به دلیل بارش‌های مکرر برف و باران دچار آبگرفتگی شده و همین امر سبب کندی ترفت و آمد خودروهای ترانزیتی شده است.

وی افزود: روزانه بیش از سه هزار و 500 مسافر شامل رانندگان، تجار ایرانی و افغانستانی و نیز مسافران دو کشور ایران و افغانستان از طریق این معبر رسمی تردد می‌کنند.

وی پایانه مرزی دوغارون را رده دوم صادرات و رتبه پنجم ترانزیت خروجی در بین پایانه‌های مرزی کشور معرفی  و اظهار کرد: 15 درصد از سهم صادرات کشور متعلق به این گذرگاه است همچنین سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از طریق مرز دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تصریح کرد: سیمان، سیب درختی، بنزین، گاز مایع و کارتن عمده کالاهای صادراتی از این پایانه هستند.

وی مطرح کرد: عبور و مرور در گذرگاه کامیون‌ها در بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و همچنین محل عبور مسافران در این منطقه مرزی به صورت عادی انجام می‌شود.

شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و پایانه مرزی دوغارون در 18  کیلومتری شهر تایباد قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز